Keramik och tomtar

Sent igen... Idag har det slagits in presenter 😊 Det Ă€r ett roligt, men tidskrĂ€vande jobb. Vi har ju liksom en födelsedag pĂ„ juldagen som ska firas ocksĂ„. Det Ă€r inte bara jul i detta hus :).

Jag har Ă€ven hĂ€mtat mina keramikgrejer idag. Iiiiiii sĂ„ kul!!! AlltsĂ„, allt Ă€r verkligen inte fint, men fy vad stolt jag Ă€r Ă€ndĂ„ att jag gjort en del fina grejer. 

De hÀr tycker jag Àr fina. PÄ fatet och koppen stÄr det Grattis, sÄ det blir en födelsedagsgrej i denna familj. PÄ fatet med stjÀrnor och hjÀrtan stÄr det "god jul". Det syns ju inte riktigt, men det stÄr dÀr :).
Oh vad jag ser fram mot januari nÀr jag fÄr köra igÄng igen!!

Idag hade Tess med sig ett julkort hon gjort. AlltsÄ, jag grÄter ju och blir sÄ glad nÀr hon har med sig sÄdant, precis som det var nÀr Seth var liten och hade med sig sÄnt hem frÄn dagmamman Berit :).
En tomte...

VĂ„r tomte ;). Denna var ocksĂ„ med hem idag. 

Nu ska jag försöka sova lite innan en ny jobbdag börjar. Snart Ă€r det julledigt i en hel vecka!!!! Jippi!!! 
Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Maria! O vad roligt det Àr att följa Din blogg! Du tar fantastiskt fina kort (Du kunde sÀkert försörja Dig som fotograf ifall Du tröttnar pÄ Ditt nuvarande yrke). Och sÄ skriver Du sÄ hÀrligt och personligt. Dessutom att Du Àr dotter till en av mina tidigaste barndomsvÀnner, kul. Nu mÄste jag stÀlla en frÄga. Vet att Era barn (eller kanske bara Seth) gÄr pÄ Hanna-skolan. Vi kÀnner en av lÀrarna dÀr, Birgitta Arnlund. Undervisar hon i Seths klass, möjligtvis? Vi lÀrde kÀnna Arnlunds nÀr vi var i Tanzania sommaren 1992. Sedan har vi trÀffats dÄ och dÄ och sedan ganska mÄnga Är Àr vi slÀkt i slÀkten med Arnlunds. Min brors son Àr förlovad med Liza Arnlund.
Ha en riktigt bra torsdag och hÀlsa till hela Din hÀrliga familj (inkl katten, förstÄs).
Kram/Berith

2014-12-18 @ 09:31:29
Postat av: Anonym

Hej Maria! O vad roligt det Àr att följa Din blogg! Du tar fantastiskt fina kort (Du kunde sÀkert försörja Dig som fotograf ifall Du tröttnar pÄ Ditt nuvarande yrke). Och sÄ skriver Du sÄ hÀrligt och personligt. Dessutom att Du Àr dotter till en av mina tidigaste barndomsvÀnner, kul. Nu mÄste jag stÀlla en frÄga. Vet att Era barn (eller kanske bara Seth) gÄr pÄ Hanna-skolan. Vi kÀnner en av lÀrarna dÀr, Birgitta Arnlund. Undervisar hon i Seths klass, möjligtvis? Vi lÀrde kÀnna Arnlunds nÀr vi var i Tanzania sommaren 1992. Sedan har vi trÀffats dÄ och dÄ och sedan ganska mÄnga Är Àr vi slÀkt i slÀkten med Arnlunds. Min brors son Àr förlovad med Liza Arnlund.
Ha en riktigt bra torsdag och hÀlsa till hela Din hÀrliga familj (inkl katten, förstÄs).
Kram/Berith

Svar: Hej!! Oh tack för dina fina ord!!! De vÀrmer galet!!
Birgitta Àr pÄ skolan nu, men jag tror inte Seth har henne i nÄgot Àmne... Men hela skolan jobbar ju med emuarekin (stavning?) och Àr engagerade. (PÄ frivillig basis).
Vad roligt att ni kÀnner den familjen. De för ett fantastiskt jobb!!!!!
Kram
Maria

2014-12-18 @ 09:32:12

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0