Vår dag med klappar och annat

Hej ute i decemberkvällen. Och glad fjärde advent!
Nu är jag och barnen hemma igen.
Jo, jag och Tess hade en skitjobbig natt rent ut sagt. Hon har snurrat, gråtit, vaknat, hostat osv osv. Så jag sov väl två timmar allt som allt och Tess sex timmar, vilket är ca fyra timmar för lite. Stackars liten!!

Jag har gått i min tröttbubbla idag, men 
dagen har ändå varit riktigt bra!! 

Mamma, Tess och Seth kollar på fåglar.

Pappa var iväg i kyrkan och sjöng och ledde möte, medans mamma, jag och barnen gick ner på byn för att handla och få en galet trött Tess att sova.
Vilket härligt väder det var!!! Så fin himmel. Och så såg vi vackra svanar som flög i formation.

Lite långt ifrån men ändå... Fint!

Sen gick vi till min mormor och morfar och firade lite jul med dem! 
Finaste killen. I sin liverpoolhalsduk, som han fick på kalaset igår :). 

Oh så mysigt!!! Syster med familj kom också dit så vi fikade och hade julklappsutdelning och hade det så bra!!

Barnen... Ja de sysselsatte sig med något ;).


Vi vuxna och så Tess någonstans där...


Här får de klappar :).


Barnen fick varsitt godishus.



Hanna och Tess :). 

Mormor och morfar fick en Tassimomaskin, som heter Brita. Så roligt med tanke på att mormor heter Britta :). Det var inget vi såg när vi köpte den men kul att det blev så. 
Det ska underlätta kaffebryggandet och med i paketet var ca 150 kaffekapslar så de klarar sig året ut iaf hihi. 

Åsa och jag hjälptes åt att installera och förbereda den. Jag läste, hon utförde. Bra teamwork där :).


Sen fick det bli en "morfie" :).

Min goa morfar <3. Som jag känner mig välsignad att ha dem i mitt liv!!


Den här gubben stod framme, som den gjort varje jul i måååååånga år. Det var min bror som svarvade den när han kanske var 8-9 år. Duktig bror man har. 


När jag kom hempromenerandes möttes jag av detta i fönstret :).
Mamma hade nämligen tagit med sig barnen hem när vi fixade med kaffemaskinen. Morfar hade kommit hem då också och spanade o fönstret tillsammans med Tess.

Vi åt middag innan jag och barnen åkte hem. Med tanke på hur trött jag är ville jag köra så mycket som möjligt när det var ljust.


Kusinerna spelar i väntan på middag eller efterrätt. Minns inte vilket.


Ja, tog ju kort på denna fina stol också. Mamma fick den i julklapp av sin morfar sin första jul, alltså för 65 år sedan. Stolen är pensionär, men gör jobbet galant!!

Vi kom iväg vid 14 så det var ljust halva vägen iaf. Tess slocknade direkt och sov två timmar. Skönt. Så hon har sovit 2.5 timma allt som allt idag och det behövde hon efter den här natten. 

När vi kom hem möttes vi av en städad lägenhet och en fantastisk man!!!! Han vet hur man gör mig glad. Han har jobbat på här hemma men är ledig imorrn. Så skönt!! Och så jobbar han på tisdag. Sen är vi lediga rätt mycket tillsammans. 

Nu hänger vi i soffan och tittar på någon Liverpoolmatch. Tess och jag är med här men tittar nog inte så mycket :). Tess går då och då och kramar om Stefan. Han har nog varit saknad :).



Jag tror bestämt Liverpool gjorde ett mål med bara några sekunder kvar för här blev det kramkalas (som Tess ville va med på). Det blev oavgjort fick jag veta hihi.
Nu önskar jag dej en god kväll och natt. Kram kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0