Blåtira

Idag fick Tess en rejäl blåtira. Hon ställer sig ju upp mot saker hella tiden. Men så tappade hon taget en gång idag och hamnade på ansiktet. Man riktigt såg hur det blev blått under ögat. Liten skrutt. Vad mitt hjärta blödde... Men det lär väl bli fler blåmärken ju mer hon rör sig. 
Blå och svullen.

Imorse tog Stefan bussen - hör och häpna - till stan för att där ta tåget till Stockholm. Han skulle åka vid 7. Jag och Tess låg kvar i sängen och Seth sov hos sig och jag hörde Stefan borsta tänderna. Så kollar jag min klocka bredvid sängen och den visar 08:29!!!!! Då börjar Seth skolan! Den paniken! Stefan har missat tåget och Seth är sen till skolan. Men så ser jag på min telefon att den är 6:29 och så kollar jag med Stefan också och hans var också ca 6:30. Phu!! Antagligen har Gandalf lyckats trycka på klockan när hon gått på den under natten. Hon brukar vandra omkring på mig och mitt nattduksbord. Knäppa katt! 
Knäppekstten i en korg :)

Morgonen blev iaf lugn och Seth hann i tid till skolan :). Han tyckte det var roligt att träffa alla klasskompisar. En kompis följde med hem efter och så har dagen rullat på. Jag har börjat byta gardiner och ta bort julen, men det tar hu sin tid nu när man inte bara kan jobba på utan måste avbryta hela tiden. Men det får ta den tid det tar... 

Ja just det!! Jag träffade ju en kompis på stan och tog en fika och promenad i regnet innan jag hämtade Seth. Mycket trevligt!! 
Angelique och jag 
Tess och Alice. 

Och så Tess och jag när vi hämtade Seth. 

Nu sover båda barnen!!!!! Halleluja! 
Det blir rätt tidigt för mig med bara de - läs Tess - fortsätter sova!! 
Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0