Vänner och Leken

Idag har vi haft en otroligt härlig dag!!
Den började med att Tess sov till 6:15 och jag var bara tvungen att gå upp EN gång till henne under hela natten!! 
Efter frukost satte vi igång och städa och fortsatte tvätta och baka lite inför dagen. Jag sprang också iväg och hämtade ett paket på posten till Tess:
Hon använder ju bara denna typ av napp och jag vet inte var man hittar nappar med denna form och konsistens förutom på namnnappen.se...  Och vi tappar bort dem hela tiden, så just nu har vi bara haft två stycken. Men nu har hon fler igen :) Yey!
 
Kl 11 kom familjen Bohlin från Avesta och hälsade på oss. Oh, så roligt!! Vi fikade och sen drog vi iväg till Leken för att hänga där under dagen i det fina och varma vädret. Så najs att få umgås med goa vänner en hel dag! Och ta årets första dopp (för mig). 
 
Vi parkerade oss i skuggan. 
 
Tess kollar in läget.

Magnus, Helena och Esther. 

Tess äter pastasallad. 

Seth äter pastasallad (och har svårt att inte göra fula miner när kameran kommer fram). 

Tess och jag efter ett dopp i sjön. 

Seth och Stefan efter detsamma, förutom att Stefan bara doppade fötterna - badkruka! 

Framåt eftermiddagen blev det fika.

Esther och Arvid. 

Seth kastade kottar... och här fick han visst en kotte på sig dessutom. 

Tess fick lite vatten i korken av Stefan. Varför vet jag inte för vi hade glas med oss haha. Men hon ville dricka direkt ur flaskan...

Mmmm

Precis när vi packat ihop och bara satt och hängde i väntan på att åka hem (familjen Bohlin skulle vidare till några andra på kvällen) började det regna. Så vi sa hej då för denna gång och lassade in oss i bilarna. Väl hemma var det ett par trötta barn som kraschade i soffan i väntan på Chili con carne. 
Seth är inte sur, bara rejält trött. 
 
Trots tröttheten somnade Tess först vid 21:30... Först höll hon på i en timma, så som hon alltid gör. Det är faktiskt otroligt tröttsamt om jag ska vara ärlig. Hon är så otroligt härlig och go sin mesta vakna tid, men kvällarna är faktiskt jobbiga. Till slut sa jag till henne att hon fick sluta och försöka sova (osmart, jag vet eftersom det knappast hjälper att säga till en ettåring) och då började hon skrika som en tok och tio sekunder senare kräktes hon. Jag fattade vad som var på gång och tog fram bunken som vi har vid sängen för dessa tillfällen men hon kräktes lite i sängen och på väg upp i mitt knä - så hon skulle kunna kräkas i bunken - så kräktes hon på min bibel. Oh, vad ledsen jag blev och jag var dessutom trött och frustrerad efter en timmes nattande som inte gick framåt alls... Så av med alla nattkläder och i duschen med henne. Tack och lov för Stefan!! Han tog lugnt och bytte sängkläder, tvättade av nappar, snuttefilt (den får hon ha blöt hos sig för annars somnar hon inte) och min bibel. Jag vet inte än om den klarat sig men jag hoppas hoppas hoppas att den torkar fint och inte luktar kräk... 
Och så Seth, som mitt i alltihopa ropar på mig att han älskar mig från sin säng... Underbara barn! Han hörde ju hur ledsen och trött jag var. Men nu sover båda barnen och vi ska kolla på fotboll... Om jag orkar. :)
 
Nu ska jag lägga ner datorn och ta med mig det fina från den här dagen och inte de sista timmarna, i mina tankar och känslor inför natten. 
God natt min vän!!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Karin

Stor kram!

Svar: Tack och kram tillbax!!!
Maria

2014-07-09 @ 07:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0