Alltså livet...

Ibland går man igenom tuffa perioder och ibland rullar livet på i skön lunk. 
Just nu har vi en tuff period, vilket jag inte kan berätta om här. (Sorry att jag säger A men inte B, men så är det.) Som tur är har Stefan och jag det toppen tillsammans. Så bra det är att få gå igenom livet med varandra! Stefan sa för några veckor sedan att "ska man gå igenom skitperioder så ska man göra det med dig". Så känner vi båda två! Vi är ett bra team!

Just nu önskar jag (och är lite avundsjuk på alla som har det så) att mamma och pappa eller svärmor kunde bo här, ringa och säga "hej, får vi låna barnen en stund?" 
Och nej, det är ingen pik till någon av dem att vi bor långt från varandra. Det är ju vi som har flyttat- inte de. Men det skulle underlätta livet just nu. Vi har mycket att prata om och greja med själva - utan barnen. Så det får ju bli när de sover. Igår tex behövde vi verkligen prata med varandra men istället stod jag och Tess på toa och hon hade kräkts ner sig och mig och toagolvet. (Inte magsjuka utan det här att hon gråter och kräks. Hon har dessutom problem med magen men det ska vi träffa läkare om nästa vecka). 
Detta var runt 22... Sen somnade hon om runt 23:30 och då behövde vi också sova. Livet alltså... 
Sen händer det såna här jobbiga smågrejer, som att dammsugaren lägger av... Frodo kissar på Tess matta... Ibland känns det som att enough is enough.

MEN jag är sjukt tacksam för familjen och för vänner!!! Nu sover Tess och jag och Seth ska röja i hans rum!!! Yey!!!

Sorry för ett dystert inlägg, men bloggen handlar ju om mitt liv och livet.., livet är bara... 

Uppdaterat:
Och så händer det såna härliga småsaker som gör att man blir glad... Dammsugaren fungerar igen. (Jag la händerna på den och bad... Ja sån är jag. Och efter en stund gick den igen. Kanske hade den gjort det ändå, men jag väljer att se Gud i det.) och så fick jag gå före i kön på affären för att jag hade lite varor! Vad otroligt snällt!!! Sånt gör mig glad! Och så ett uppmuntrande sms från en vän. Glädje!! <3

Kommentarer
Postat av: Emma

Styrkekramar! Hoppas det blir en bättre kväll ikväll så ni får lite egentid och hinner prata!

Svar: Tack emma!! <3
Maria

2014-06-25 @ 13:42:57
Postat av: Johanna

Skickar en kram!

Svar: Tack Johanna!! Det värmer!
Maria

2014-06-25 @ 15:10:53
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: mummen

Massor av styrkekramar från oss också. Vi tänker såååå mycket på er.
Hoppas ni får lite egentid också och Tesskickan sover.
Kram

Svar: Tack mamma och pappa!!! Det betyder massor för oss att ni finns med!! Kram
Maria

2014-06-25 @ 19:56:04
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: cecilia

Kramar om
Hoppas att lilltösen sover bättre inatt och att ni får lite tid att prata och umgås!! vist behöver man sådant då å då och jag förstår att det kan vara svårt att få till ibland.
Önskar att jag kunde finnas där för dig som du fanns när jag behövde stöd så hör av dig om det är något!!
<3 kramar <3

Svar: Tack!!!! Vad du är go! Uppskattar det massor!!!
Maria

2014-06-25 @ 21:38:39
URL: http://katzja.blogg.se
Postat av: Linda Sköldenström

Åh... Stor kram till dig o de dina!!! Hade en dröm härom natten att jag var barnvakt åt Tess! Kanske en sann dröm..? Hon verkade ju inte rädd för mig sist så kanske... Det vore jätte kul! Ja, vi får väl träffs lite mer å så först förstås. ;-)
Massor me kramar igen!

Svar: Hihi det var nog en sanndröm :) Vi måste verkligen ses snart igen!!!! Stor stor kram!!
Maria

2014-06-25 @ 22:24:04
Postat av: Alexandra

Finns här för Er i vått o torrt. Säg till så tar vi barnen. Ni kan äta en bit på tybble restaurangen så är det nära hem om det är så. Allt går att lösa. Älskar Er massor min vän. Massor av kramar.

Svar: Tack Alex!! Jag vet :) vi måste verkligen ta tag i det!!!! Love U!!!
Maria

2014-06-26 @ 08:38:41
Postat av: Sofie

Tänker på er Mia!! Kramar

Svar: Tack!! Hoppas vi ses snart 😊❤️
Maria

2014-06-26 @ 17:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0