Sjukskriven

Japp, jag sjukskrev mig från jobbet (vilket tar emot så in i bänken) och träffade en läkare idag. Han sjukskrev mig direkt, vilket gör att Stefan får vara hemma med Tess. Vi har funderat fram och tillbaka hur vi ska göra. Även om Stefan är hemma får inte jag direkt vila, eftersom Tess vill vara med mig hela tiden. Jag kan stänga in mig i sovrummet då och då, men det är inte den typen av vila jag behöver. Så vi bestämde att jag kommer åka hem till mamma och pappa - själv - ett par dagar för att verkligen få vila. Oj, oj. Hur ska det gå att vara ifrån barnen i flera dagar. Det är jag inte van vid. Och det är första gången jag är ifrån Tess mer än en jobbdag... Usch usch. Men förhoppningsvis blir jag bättre och kan orka med vardagen igen och då är det ju värt det. Schysst av mamma och pappa att ta emot mig ett par dagar igen. 
Hoppas verkligen detta hjälper nu. 
 
Kommer sakna denna och 
denna...
 
(Och självklart Stefan också, men han klarar sig ju bättre själv än vad barnen gör och vi är mer vana att vara ifrån varandra några dagar.)
 
Nu ikväll har vi träffat grannarna och firat Alexandra som fyller jämt. Roligt!!
Goa, fina vänner och grannar!!!
 
Men nu är jag trött och slut och ska sova. 
Kram och god natt!

Kommentarer
Postat av: cecilia

Så bra att du blev sjukskriven och nu har chansen att bli helt återställd.
Men jag förstår att det måste vara jättetufft att lämna familjen, för att åka till en annan del av familjen, men bara du blir bättre så är det ju värt det för då orkar du sedan vara närvarande i det som händer.
Kramar om och se nu till att bli bättre ;)

Svar: Tack goa!!! Kram
Maria

2014-03-03 @ 23:26:01
URL: http://katzja.blogg.se
Postat av: Johanna

Jobbigt att vara ifrån barnen men bra att du får vila! Krya på dig! Kram

Svar: Japp, nu blire vila och vila. :) Tack!! Kram
Maria

2014-03-04 @ 07:03:15
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Underbara du. Ta hand om dig nu. Love u

Svar: Tack!!!!
Maria

2014-03-05 @ 08:37:34
Postat av: AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Sofia
AFA Försäkring

2014-03-06 @ 09:07:50
URL: http://www.afaforsakring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0