Closer 14

Imorse packade vi ihop oss i bilen och styrde kosan till Avesta. Där är ungdomskonferense Closer, som Stefan predikar på - ikväll och imorrn förmiddag. 

Tess har feber från och till. Inte hög som tur är, men är blek och trött. Vi har funderat på om det är vattkoppor på gång, för Molly hade det i påskas och de träffades ju då. Men än så länge är det inga prickar så vi får väl se... Vi funderade på om jag och Tess skulle vara hemma men bestämde oss för att åka eftersom hon inte är så dålig. Dessutom har vi ett eget rum vi kan stänga in oss på när det behövs. 

Vi var med på första samlingen i förmiddags och sedan lämnade vi Stefan i kyrkan och åkte till vännerna Jonas och Ulrica. Seth och pojkarna - Lucas och Oliwer - började leka direkt, som vanligt :).
Och jag och Ullis pratade direkt och kom som vanligt in på de viktiga bitarna i livet. 

På eftermiddagen mötte vi upp Stefan för att titta på en fotbollsmatch som Victor spelade i. Jätteroligt! Och jättekallt! 
Att helt plötsligt befinna sig på en fotbollsmatch i Avesta...

Med fina vännen Ullis. 

Grabbarna grus... 

Stefan och Tobbe.
Tess.

Tess och Salma.

Sen nu ikväll är det möte. Jag och Tess satt längst ner så kvalitén på korten är efter det...

Stefan blir intervjuad av Alle och Gurra, som leder mötet.

Ett gäng tjejer från Jönköping dansade sååå bra! Seven for heaven, heter de. 

Tess började bli rejält trött vid 19:30 så nu är jag uppe på vårt rum. 

Inte lätt att sova när man kan ligga i sängen och lyssna på predikan och höra varje ord som sägs... Eller sjunga med i sångerna som sjungs. 

Men nu sover hon och jag hoppas hon fortsätter med det :).


Seth känner sig ju som hemma och honom ser jag inte mycket av. Älskade unge. 

Jag är tacksam att få vara här denna helg! Det är helt underbart att de som var barn när vi flyttade härifrån nu är ansvarstagande ungdomar! De som var ungdomar är nu unga vuxna! Älskar dem allihop!!

Hoppas du har en bra helg!!

Kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0