VIP, Tybbledag och värme.

Oh, ljuvliga värme!! Som jag älskart!! 
 
Imorse gav jag, Tess och Alexandra oss iväg till stan. Där var vi på VIP frukost och "handling" på H&M. Vi kände oss såååå VIP, så Stefan fick ta kort på oss innan vi stack iväg. (Det var alltså innan affären öppnade.)
 
Först lite seriösa.
Stefan fortsatte ta kort. (Visst ser Tess jättepepp ut på att få gå med mamma och handla? haha). 
 
Och han bara fortsätter ta kort. 
 
20 stycken blev det innan jag fick tag i min iphone. 
Som värsta paparazzin ju... Btw, visst är det tur att mitt hår är lite "vippigt" när jag ska på vip. Haha, dåligt skämt, men jag måste skämta om hur jag ser ut i håret... Får inte alltid ordning på de där "vipparna" som blir av det längre håret.
 
Vi fyndade lite och fick 20% rabatt på allt. Gött det. 
 
Sen åkte vi alla tre ut till Lovisa och Molly, som var lediga idag och fikade. Men kom jag ihåg att ta kort?? Nop. Men mysigt hade vi!!
 
Sen åkte jag och Tess och hämtade Seth och Stefan. Tess och Stefan gick över hela parkeringen. Det tog sin tid, kan jag lova. 
 
 
Men till slut kom de fram. 
Vår husvagn står tillfälligt på vår plats så bilen fick parkerars på ett annat ställe, därav den långa promenaden över parkeringen. 
 
Vid 15 gick jag och Alex med barnen till Tybble torg för att fira Tybbledagen? Vet inte om man säger fira... Men där var hoppborg, tävlingar, ansiktsmålning och försäljning. Mysigt och härligt i solen. 
 
Vi började med att äta glass och Tess fick av Alex :) Glädje och kladd. 
 
De stora barnen hoppade i hoppborgen.
Seth in action.
 
Cornelia, Sebbe och Seth.
 
Vila i skuggan av klätterställningen.
 
Jag försökte få ett kort på syskonen tillsammans, men det var och är inte helt lätt...
 
Tess var mer intresserad av att lyssna på livemusiken från scenen. 
 
De stora barnen tävlade genom att kasta tennisbollar på burkar. Det fanns även en tävling där man skulle kasta en fotboll i ett nät och det klarade Cornelia galant, men Seth tyckte det var svårare. Men tennisbollarna klarade både Seth, Cornelia och Sebbe av. Seth tyckte det var så kul så han kastade flera gånger och fick många priser :).
 
Haha. (Vet inte varför bilden blir upp och ned...) En pippifågel till Tess, en till sig själv och en till Moa. Och så fick pappa Stefan en av Jelly bean påsarna :). 
Fåglarna fick åka i vagnen hem. 
 
Ikväll är Seth på Vips lite extra länge. Egentligen är det sleepover i kyrkan, men Seth vill inte sova borta och dessutom åker vi till Söderköping och farmor imorgon runt 8 tiden. Så han kommer hem efter filmen och myset :).
Han bad mig skriva denna lapp tidigare:
Den ska vi se imorgon bitti så vi kommer ihåg att ge honom frukost på sängen :). Goa unge!!! 

Tess sover - än så länge. Hoppas hon fortsätter resten av natten. Hon somnade fort, för hon sov bara en gång idag!!! Jag fick ställa in en fläkt i sovrummet som går för fullt för att få luften att röra sig lite. 
 
Hoppas du får en bra helg min vän!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0