Släktträff i Sjöbo-Nääs.

Förlåt min tystnad, men vi har varit i Sjöbo-Nääs utanför Borås och där fanns det ingen täckning så jag kunde blogga. Men här kommer en bildkavalkad med bilder från helgen. 
 
Vi börjar i fredags då Tess och jag var hemma. Det var första dagen som hon var helt pigg på en vecka. Jag satt vid datorn en liten stund och fixade med räkningar osv och då fick hon ha ett eget tangentbord att skriva på.
 
Det gillade hon. 
 
Vi hämtade Seth, drog ut till Marieberg, köpte höstskor till Seth, fikade och så fick han klippa sig också. Killen är inte så jätteförtjust i att vara med på kort längre, men ställde motvilligt upp för sin jobbiga mor...
Före! (Han vill absolut ha långt hår och vill egentligen inte klippa sig, men efter lite tjat gick han med på att klippa bort de slitna hårtopparna). 
 
Det var inte lätt att ha ordning på denna intensiva och pigga dam i ett rum fullt med roliga saker att pilla och plocka på i hyllorna... Uj uj, vad trött jag var när vi till slut var klara.
 
Efter och med klubba i mun :). De fick varsin klubba av frisören :).
 
När Stefan slutat jobbet åkte vi iväg mot Sjöbo-Nääs, som ligger utanför Borås. Det är Stefans brors församlingsgård. Stefans bror jobbar ju i en församling i Borås. Släktträffen var på min svärmors sida. Hennes mamma (Stefans farmor alltså) har fyllt 85 och hela släkten på den sidan samlades. Det var svärmor Inger, hennes fyra syskon med syskonbarn och syskonbarnbarn och respektive som var där. Allt som allt blev vi runt 40 personer, från 1.5 år till 85 år. :).
Det såg ut som om himlen brann... Det går ju aldrig få med känslan på kort, men oerhört vackert var det. 
 
När vi kom fram runt 22:45 såg det ut såhär i bilen:
Två sovande barn. Tess vaknade förstås till och somnade inte om förrän efter 01. Seth vaknade också och sa hej till farmor, farbror, faster och kusiner innan han gick ohc la sig. Han hade lättare att somna om. 
 
Det är fantastiskt att ha en 11 årig kusin, som tycker om att leka med en. Oj oj, vad roligt det varit att Mina lekt med Tess mycket! Det har de båda tyckt. Tess har gått och frågat efter "Miiiia", när hon inte sett Mina. Goa barn!!
Här lek vid eldstaden. 
 
Ellika var också med ibland. Men hon och Seth hade ett filmprojekt de (Ellika egentligen, Seth var skådespelare) höll på med hela helgen. Det redigerades, las på musik, osv osv. Wow vad kreativt och roligt det var! Tänk vad man kan göra med en ipad! 
 
En selfie med svåger fick det bli!
 
Och en med svägerska :). 
 
Stefan och hans ingifta moster Ulla, som drack kaffe framför brasan. 
 
Christian och Emma-Karin hamnade också där en stund. 
 
Några av släkten. 
 
Vad vackert det är med eld. (På det här sättet, när det inte är skrämmande). 
 
Tess lekte med en påse, som jag hade stoppat pusselbitar i. Den kunde man gå runt i. 
 
Viktigt att vara först i kön när det vankades gofika på eftermiddagen :). 
 
En tårta med 85 ljus. 
 
Framåt kvällen gick vi ut lite, jag, Tess och Stefan för att få lite luft. Det blir ju suddiga kort på fialottan, eftersom det går så fort hela tiden. 
Full fart. 
 
Upp i rutschkanan. 
 
Sen baka baka liten kaka. 
 
Och så rutschkanan igen. 
 
Baka liten kaka igen. 
 
Sen in i farmors knä när vi bäddade iordning och gjorde välling. 
 
Seth och Ellika kollar igenom filmen de gjort, så långt. 
 
Imorse sov faktiskt Tess till 7!! Wow. Det tar på krafterna att vara på släktträff. 
 
Leken med påsen fortsatte i morse. 
 
Roligt i väntan på frukost...
 
När det städades, togs Tess om hand av sin kusin Mina och sin syssling Miranda. :) Fantastiska barnvakter!
Bus. 
 
Efter städning och fika åkte vi hemåt och kom hem strax efter 15. Den här vyn tar jag med mig från Sjöbo-Nääs. Otroligt vackert. 
 
Jag hoppas du haft en fin helg och att din vecka blir bra!! Jag summerar denna helg som mycket bra och det var roligt att träffa släkt! Bilresorna har gått bra, både dit och hem och det är jag oerhört tacksam för. Jag inser nu att jag inte fick något kort på födelsedagsbarnet... Illa. Det var ju tack vare henne som vi sågs allihopa. Vi kommer få gruppbild senare och då kan jag ju visa den iaf. 
 
Kom ihåg att du är värdefull. 
Stor kram. 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Kul med släktträff! Ni ser ut att ha haft det mysigt!

Svar: Jo det hade vi :). Kram kram
Maria

2014-09-28 @ 22:14:09
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0