Helgen

Uj uj, denna helg har jag tagit mycket bilder - även för att vara jag... Så det blir mycket av den varan helt enkelt :).
 
Jag börjar med dagen igår.
 
Sethälsklingen vaknade med feber och hosta och var inte alls pigg. Såhär låg han en hel del under dagen och det är inte ofta han stänger in sig i sitt eget rum. Han är så social och vill helst vara där vi är, även om han gör andra saker än vad vi gör. Precis som jag var som barn. Jag satt alltid och gjorde läxor i köket t ex. 
 
Sjuk älskling.
 
Det är en otroligt härlig känsla att äta sin frukostgröt (som det var igår, eller youghurt, som det var idag) i en egentillverkad frukostskål. 
Mums.
 
Efter frukost var det dags för Tess att bada.
Sen mysa i sin handduk :).
 
 
När jag och mina syskon var små satt vi i pappas knä och så räknade han tårna och fingrarna. Detta har han gjort med barnbarnen också och jag gjorde det med Seth och gör det med Tess nu också. Igår satt hon med sin docka i knät och räknade hennes tår :). Så söt! 
"En, tlå, fyla, fem"... Haha.
 
Seth piggnade till stundvis och mitt på dagen ville han visa ett experiment de gjort på skolan. Kanel och vatten i en skål och dragon och vatten i en skål. Och så droppade han i lite diskmedel för att se vad som hände. Först fick vi gissa förstår :).
 
Kanelen stannde och dragonen for iväg :). 
 
Frampå eftermiddagen gick jag och Tess ut tillsammans med grannarna till lekparken. 
Det är inga fel alls att ha en Cornelia som gillar att leka med Tess :). 
 
Tess jagar Cornelia.
 
 
 
Cornelia hoppar och Tess ser beundrande på.
 
Sebbe hoppar och mamma Alexandra testar sin nya kamera. 
 
"Kom Kelia"
 
:).
 
Det var skönt att vara ute en stund!!! 
 
Skruttbusfia!
 
Imorse åkte jag iväg till Korskyrkan för att sjunga med Marcus på mötet där. Jätteroligt!! Resten av familjen fick ju vara hemma, eftersom Seth är sjuk.
Jag fick brorsan att ställa upp på en sångselfie med mig. Men helt seriöst går det inte att få det... förstås. 
Knäppo...
Det var iaf riktigt roligt att få sjunga ihop, som vanligt och det var väldigt uppskattat och det är ju roligt!! 
 
Seth hade piggnat till när jag kom hem och ville spela shack. Det är något nytt han har börjat göra. Här spelar han mot sig själv :). 
Och Tess spelar barnyatzy :).
 
Det blev inget Gladiatorerna för oss igår, eftersom Seth behövde sova, så vi tittade på det idag istället. Men barnen pysslade med annat också :). Seth orkade inte göra så mycket, men ligga på golvet och bli ompysslad av Tess orkade han. Haha.
 
Bus i soffan hanns också med.
 
Inte så mycket bus just här. Såhär har han suttit mest hela dagen idag förutom de där små stunderna när han varit igång, som jag visat på bilderna här. 
 
Haha. Tess blev lite sur för något. Jag minns inte riktigt varför, men jag fick henne på bättre humör efter en liten stund. Se här:
Sur...
 
Ah, jag fick henne att räcka ut tungan lite :).
 
Sen tyckte hon det var riktigt roligt...
 
...och busade med. Älskade Unge!!
 
Vi har haft en lugn och skön helg på många sätt. Vi skulle egentligen ha varit hos Marcus och Lovisa i lördags, men ställde in efters Seth är sjuk. Men det har faktiskt varit skönt att inte ha så mycket denna helg. Vi behövde nog det, för vi har haft det mysigt, med mycket skratt och bus tillsammans bara vi fyra. 
 
Hoppas din helg varit bra!!
 
Stor kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0