Underbara natur i Trysstorps Ekäng

Hej hej fina vän!!
Idag lördag... Hur har din lördag varit?
VI har haft en lugn dag. Stefan skulle ha jobbat, men är ju hemma och sjuk. Nu har han börjat hosta och han är som Tess: när han hostar mycket kräks han. Oh, the joy här hemma ;) Tess hostar och kräks nu ikväll och Stefan också. Yey livet leker liksom!
 
Men jag och barnen har haft en fin dag tillsammans och det behövdes en rejäl påfyllnad av lite kraft och det får jag av barnen och av naturen.
 
Vi böjrade med att åka till Marieberg och köpa skor till barnen. Det var väl inte så upplyftande, men nog så nödvändigt. Vi kom därifrån med skor till båda barnen. Jättebra!!
 
Efter lunch och middagslur för Tess packade jag ihop lite fika och så åkte jag och barnen till Trysstorps Ekäng. Vi har aldrig varit där och wow, vilken natur! I LOVED IT! Barnen trivdes också och Tess orkade gå en bra bit och kvittrade och var så glad. Seth var också nöjd och glad. Verkligen lyckat en dag som denna!
Här kmmer lite bilder från den stunden.
 
Fika och såpbubblor. Kan ju liksom inte bli fel. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jaga bubblor, en klassiker :).
 
 
 
 
 
 
Bry dig inte om mig på denna bild. Jag förstår inte hur jag ser ut, men barnen är desto goare :). 
 
 
Seth hade med sin baseboll så vi kastade lite till honom. Tess fick vara med. Seth är verkligen en toppenbrorsa mesta tiden!
 
 
Hallå....
 
 
 
 
 
"Titta på mamma, Tess". Haha.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag vet... MASSOR med naturbilder, men det var så vackert och jag vill försöka dela med mig en liiiiiten bit av känslan. Önskar man kunde känna doften från blommorna och naturen och höra fågelsången genom bilderna...
 
Hemma igen så har vi mst slappat. Eller Seth har lekt med Sebbe, men Tess har varit jätterött. Undrar om hon håller på att bli sjuk igen. Hoppas inte, men hostan är värre än den brukar. 
Jag är också slut, både i kropp och själ så det var skönt att få ligga i soffan en stund med Tess bredvid mig, nöjd och go. 
Suddiga tjejer...
Mys!!
 
Jag laddar för en natt med lite sömn nu, eftersom Tess hosta är värre än vanligt, men man kan ju alltid hoppas... 
Jag sammanfattar ändå en fin dag med mina barn!! 
Är tacksam beyond words för min familj!! 
 
Jag är även glad och tacksam för er, som följer mig genom livets ups and downs :). Det gör mig ödmjuk att ni är så många som fortsätter hänga här inne med mig!!

Stor kram till dig!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är så fint där! Vi var där förra året, men då var det mest blåsippor, vi var lite tidigare.

Svar: Oh det måste ha varit fint!!! Kram
Maria

2015-04-25 @ 20:48:45
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: Annika

Åh, vilken vacker skog. Jag älskar skog. Blåsippor växer tyvärr inte där jag bor. Men det finns andra vackra blommor. Solen skiner och det är skönt, men lite blåsigt som det kan vara om våren hos mig. Kram.

Svar: Älskat också skog och blåsippor. Och vitsippor och gullvivor och ... Alla blommor haha 😊😊
Kram i massor
Maria

2015-04-26 @ 16:16:21
Postat av: Alexandra

Så vackert. Har aldrig varit där. Underbart att få följa dig och familjen trots att vi bor så nära. Kram

Svar: Tackar 😊
Maria

2015-04-26 @ 17:21:02
Postat av: Berith Stenblom

Hej Maria! Vilka fantastiska bilder Du tar! Verkligen en skicklig fotograf. Och bilderna blir ju inte sämre av att Dina/Era barn finns med. Förstår att Din/Er glädje över barnen är ofantlig!!!
Jag tittar nog på Din blogg i princip varje dag, det är alltid så spännande att se/läsa om hur Din dag är/har varit.
Stor kram från Din mammas barndomskamrat!

Svar: Tack!!! Det värmer!!!
Maria

2015-04-26 @ 21:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0