Color me Rad

Hej hej min vän.
I eftermiddag/kväll har Lovisa och jag haft GALET roligt. Örebro fyller 750 år i år och denna vecka är det massa jippon på stan. Idag var det äntligen Color me Rad loppet. Vi anmälde oss till det i mars och det var ju innan jag blev dålig med gallan så jag hade som mål att kunna springa de där fem kilometrarna... Men eftersom jag blev så dålig och fortfarande får ont när jag försöker springa så powerwalkade vi. Det gick bra det med :). 

Vi möttes upp på Lovisas jobb och bytte om. Alla fsom startade fick varsin t-shirt och solbrillor i olika färger :). 
Och en tatuering som du ser på våra armar :). 
 
Före loppet. 
Suddig Lovisa och färg.
Suddig Mia och färg.
Snyggingarna!! Haha, men roligt hade vi!! Detta är strax innan start...
Vid första "färgkontrollen" sa jag glatt till dem som stod och kastade färg "oh, vilket roligt jobb ni har". Haha och så fick jag munnen full med grön färg. I de andra färgkontrollerna höll jag tyst och sprang förbi med stängd mun..
 
Jo, men lite färgiga blev vi...
I mål!
 
Rosa och blå Lovisa...
Det var härlig musik med en dj och mycket glädje vid start och målgång vid slottet. Jätteroligt!!
 
Efteråt gick vi och köpte oss varsin Loka Crusch och satte oss vid slottet och pratade och hade det allmänt gott. Såhär såg vi ut när vi tittade efter på benen också... Haha.
Vi är ju likadana vi två, så vi instagrammade och tog kort direkt. Haha. Tvillingsjälar tror jag bestämt!
Snyggast i stan...
 
Nu är jag hemma igen och är fortfarande glad i hela kroppen av denna eftermiddag/kväll med en fin svägerska och vän och ett roligt jippo. Jag hoppas det blir ett likadant lopp nästa år även om det inte är 750 års jubileum då... 
Stor kram!!

Kommentarer
Postat av: Mummen

Så roligt ni verkar ha haft. Det är verkligen ni två detta. 😂

Svar: Hihi ja verkligen!!!
Maria

2015-08-11 @ 21:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0