Snööö

Äntligen snö!!!
Och vad skönt att vi åkte hem igår, när det var torrt på vägarna!!!

Innan vi åkte hem var jag tvungen att ta kort en liten och stor kusin... Yngsta och äldsta, kortaste och längsta :).

Seth ville också ta kort med idolkusinen 😊.
Jona är så go med barnen!!!

Väl hemma blev det pysseldags, med lite av julklapparna. 
Pärla halsband och...

Pärla med några pärlor som man bara sprutar vatten på så sitter de ihop sen. Asbra!!!

Seth köpte sig en selfiestick av pengar han fick i julklapp. Så nöjd!!

Tess köpte sig en Annadocka. Också otroligt nöjd!

Idag gjorde vi lite experiment med en experimentlåda Seth fick i julklapp. Jättekul!!!
Vi såg hur en tändsticka släcktes och vattnet steg under ett glas. Haha ingen idé att försöka förklara, men coolt var det!! 

Vi firade lite jul med grannarna på förmiddagen. Alltid lika mysigt!! Sebbe fyllde år 23/12 och Seth 25/12 så de firades lite också!!
Tyvärr tog jag inga bilder...

Senare på em kom Hallmans och Rasbergs hit för lite kyrkplanering 😊.
Tess ville hålla Noel en stund. 
Vad stor hon plötsligt blev!

Idag har vi börjat med att hon inte ska få sova ngt på dagen. Nätterna fortsätter va tråkiga med störd sömn osv och vi behöver verkligen få sova, så nu tar vi tag i att det inte ska sovas middag och att hon ska sova hela nätterna i sin säng. Så nu tar Stefan och jag varannan natt. Bra att passa på när vi är hemma mycket båda två ett par veckor.

Nåja, detta gjorde att Tess höll på att somna kl 16:30...
Godis hjälpte inte, så vi gick ut i snön istället. Det gjorde susen!!!

Tobbe och Elin följde med ut med sina pojkar. 

Tess stortrivdes och skrattade gott!



Seth älskar också snön och att ha...

Snöbollskrig... Haha. 
Vi hade ett roligt snöbollskrig innan vi gick in igen.

Tess har fått ett staffli och det gillar hon mycket. Hon har även fått en egen ficklampa som hon undersökte sin konst med. Hihi. 


Goa Fialotta!!

Hoppas du haft en fin helg!!!
Imorrn ska jag jobba igen. Jag jobbar tre dagar denna vecka och sen är jag ledig en vecka igen. Härligt!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0