Röntgen

Uj, vilken dag...
Jag jobbade på som vanligt tills kl 14 ca. Sen hörde stefan av sig och berättade att Tess skulle till akutröntgen.
Stefan var till läkare med henne på vårdcentralen, dels med hennes hosta och sedan med hennes onda ben. Hon fick antibiotika mot hostan. En ny variant i tio dagar. Det är ju skönt att hon är så duktig på att ta sin medicin. 

När det gällde benet så haltar hon ganska mycket nu (och säger ju aj då och då) så hon skulle röntgas idag. 
Seth är hemma och sjuk så det var ju inte aktuellt för Stefan att ta med honom till röntgen också. Så jag åkte hem (hade bara administrativt jobb kvar som tur var). Sen åkte Tess och jag till röntgen. Där hade röntgenremissen gjorts om till ett ultraljud på höfterna och knäna. 
Vi satt och väntade i ett par timmar. Tack och lov för en glad och nöjd tjej.

Och tack och lov för barnväntrum.
Jag tog bara ett par kort snabbt och sen drog jag av telefonen, eftersom man inte får ha den på, på röntgenavdelningen.

Efter några timmar var det vår tur och hon var sååå duktig. Hon låg helt stilla på britsen när de kollade henne med ultraljud. 

Läkaren som gjorde undersökningen ville att Tess skulle röntgas också och skickade remiss till akutröntgen. Där var det fullt - let me tell You! När jag frågade om det rörde sig om många timmar så verkade det va så. Det kändes inte så lockande att sitta till sena kvällen med en trött ettåring (snart två) på ett överfullt röntgen. Så jag pratade med en sköterska om jag fick komma med henne imorgon istället och det fick vi. Vi fick tom en tid, men det är klart att det kommer prioriteras utifrån vad som kommer in under dagen. 
Det har ju snöat här hela dagen och när snö hamnar på is - som ligger kvar efter förra veckans snökaos så det var nog en hel del frakturer där på röntgen. 

Hemma igen badade Tess eftersom benen var fulla med gel från ultraljudet.

Gosfia!

Seth fick ett telefonsamtal från bästisen Lucas i Avesta.

Goa barn som tycker så mycket om varandra och är så goa med varandra trots att de ses alltför sällan.

Seth är genomförkyld, blek och trött och har alltså varit hemma idag och får va hemma minst imorgon också.

Nu är jag trött och ligger redan i sängen. 
Eftersom jag lever lite på gränsen för vad jag orkar pga sömn och allt annat som varit sista tiden så känner jag att det tar på orken när det blir sånt här extra.
God natt från Gandalf och mig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0