Söndag.

Hej hej.
Idag är det söndag och vet du, jag gillar söndagar! Jag älskar att fira gudsjtänst och att man är så många människor runt hela världen som träffas just på söndagar och firar gudstjänst. Det är en mäktig tanke!
 
Efter mötet var vi hemma hos Hallmans och hade hemgrupp. 
Att ha hemgrupp med två tjejer som blir två år i år är spännande. Seth är ju liksom lite mer anpassningsbar :) men tjejerna pratar, gråter, blir ledsna när de tar varandras saker, leker, dansar osv osv osv. Men det är ju just det som är livet och det är väldigt gott att prata, be och lovsjunga och att barnen är med mitt i det. 
 
Ebba har en sån här Libero djurdräkt. Oh, vad jag önskar att Tess också hade en sån... Men vi kan inte använda Libero eftersom Tess inte tål dem, så vi kan inte samla på koder... Trist. Har du någon att ge bort eller sälja till oss skulle vi bli glada :). 
Hon älskar den och går och vill ta på sig den direkt när vi kommer.
Ebba var fe och Tess tiger när de dansade runt till Emmy och Ella. 
 
Sen bytte de dräkter :). 
Älskade lilla fe.
 
Innan vi åkte hem hade Elias och Seth tävling i att göra armhävningar. Vem kunde göra flest? Elias började. Seth gjorde två fler än Elias - kanske inte ända ner men ändå ;). Hihi. Han är snäll den där Elias. 
 
Seth kör ner i kudden för att veta att han går tillräckligt långt ner, men i slutet orkade han inte det. 
 
Tess har senaste tiden fått några febertoppar och hade det ikväll igen. Hoppas iaf att det bara är en febertopp och inte att hon är sjuk nu igen. Hon äter ju värsta dosen penicilin nu och det vore skönt om hon slipper vara sjuk på ett tag. Men hon har iaf feber nu ikväll och har varit trött och mest velat ligga i soffan. 
Och då ligger man ju bra i mammas knä! Skön stil hon har. 
 
Nu ligger barnen i sina sängar och Stefan och jag sitter i varsitt hörn i soffan, lyssnar på musik, jag har datorn i knät och Stefan läser. Nu saknas bara den öppna spisen :). Fy vad mysigt det hade varit att ha en sådan. Jag saknar allt huset vi hade i Avesta ibland... Där hade vi ingen öppen spis, men en kakelugn. 
Ja, ja. Det går bra utan elden också...
Hoppas du får en bra vecka min vän!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0