Ditten och datten

Hej min vän.
Hur har du det denna lördagkväll?
Idag har vi inte haft något inbokat utan bara varit. Skönt med sådana lördagar också ibland :). Nu vräker regnet ner, Tess ska sova, Seth och jag sitter i soffan och Stefan lägger Tess. Vi väntar på att GPt i Målilla (Speedway) ska börja, men det är visst uppskjutet till 20 än så länge. Kanske blir det inställt pga regnet..? Vi får se. 
 
Igår på jobbet, knackade en av mina arbetskamrater på dörren på morgonen. Hon kom med ett par örhängen till mig. Hon hade hittat dem hemma hos sig och kommit att tänka på mig och min tatuering som är för Silas...
Jag fick dem av henne och jag blev så otroligt rörd och vi hade båda tårar i ögonen :). Wow, vilken härlig arbetskamrat att ha. Underbart!
 
Den delen av min tatuering ser ut såhär och örhängena är ju lika :).
 
Imorse hade jag sovmorgon först och sedan fick Stefan sova en stund, så frukosten blev inte förrän till 9 och då vill båda barnen titta på Sommarlov. Ja, Tess tycker också det är jätteroligt. Jag misstänker att hon inte förstår allt, men idag var det dinosaurier och grejer och hon pratade och pratade och pratade om dessa och ville att jag skulle komma och titta hela tiden, trots att jag var i köket :). Barnen fick iaf sitta i vardagsrummet och äta frukost och titta på Sommarlov och vi fick sitta och prata för oss själva i köket - även om Tess ropade mycket då haha:).
 
 
Tess och jag gick ut och lekte en stund innan regnet skulle komma och Stefan och Seth tog en cykeltur.
 
När vi visste att killarna var på väg tillbaka gick vi och köpte glass och lite lördagsgodis till Tess. Seth har godisstopp och har haft sedan april. Han är jätteduktig och det går så bra för honom! Han föreslog och valde själv att ha det. I alla fall, de stod utanför vårt hem när vi kom från affären och Tess sprang mot Seth med hans glass och ropade: "Jag haj din glaaaaasch Seeeeeeth".
 
Gosunge!!
 
Efter middagen skulle det tas kort och selfies tillsammans med Gandalf som låg inne i Tess spis :)
 
Tess har kommit på att hon också kan ta kort med den telefonen hon använder, så det gorde hon :).
 
Såhär kan det också se ut i soffan :)
Knasfia.
 
Har du lyssnat något på lovsångerna från Bethel? Det finns så många bra sånger därifrån!! 
En av sångerskorna där heter Kari Jobe och har en sådan helt fantastisk röst och berör verkligen med sin sång. Lyssna gärna om du har möjlighet!!! Det finns massor på Spotify och på Youtube!
En av mina favoriter heter Forever och när jag tog en promenad tidigare idag spelade den högt i mina öron!
 
Här är texten: 

"The moon and stars they wept
The morning sun was dead
The Savior of the world was fallen
His body on the cross
His blood poured out for us
The weight of every curse upon Him

One final breath He gave
As heaven looked away
The Son of God was laid in darkness
A battle in the grave
The war on death was waged
The power of hell forever broken

The ground began to shake
The stone was rolled away
His perfect love would not be overcome
Now death where is your sting?
Our resurrected King
Has rendered you defeated

[Chorus]
(Now) Forever He is glorified
Forever He is lifted high
(And) Forever He is risen
He is alive, He is alive

We sing Hallelujah, we sing Hallelujah
We sing Hallelujah, The lamb has overcome.


Helt fantastisk sång!!

Jaha, det var lite från vår dag. Nu ska här dippas grönsaker och mysas!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Underbar arbetskollega du har 😃 örhängena är så du 😃
Verkar som ni haft en riktigt skön lördag trots dåligt väder 😆
Kram kram ❤

Svar: Ja men visst har jag!!
Hoppas ni haft det bra ni med ❤️
Maria

2015-07-26 @ 00:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0