Mer från helgen

Halli hallå min vän! 
Här kommer bilder från i onsdags, torsdags och idag.
 
Tess gillar att måla, mycket kladd blir det, som sig bör :).
 
Sandlådan är också en favorit :). 
 
Seth gjorde en ritning till ett kors och morfar hjälpte honom att såga ut ett, exakt så som han hade mätt ut osv. Bra gjort!
 
Sen målades det. 
 
Fina äppelträdsknoppar i trädgården. 
 
Körsbärsträdet och klarbärsträdet står i blom. Så vackert!
 
Löjtnantshjärta är så fint!
 
Innan sängdags mystes det i mormors knä. 
 
I torsdags var Tess och jag ensamma hemma hos mamma och pappa medan de andra var på Torpön tillsammans med några till på utflykt. Pappa sjöng också på ett möte som var där och Seth och mamma var med på det också förstås. De skulle upp på ett berg och sen ut och äta, så jag stannade hemma med Tess, för det är inte helt enkelt att bära henne upp på ett berg...
 
 
Tess och jag lekte med Barbie och Cindy, som finns kvar sedan jag var liten. Min mormor och stickat och sytt mängder med kläder till dessa. Coolt. Tess använde klänningarna till mössor också. Ja, så kan man ju göra förstås :) haha.  
 
Sen var vi ute och blåste såpbubblor och lekte i sandlådan. 

Sen tog vi en promenad och överraskade min mormor och morfar med lite 11 kaffe. 
Vägen till dem är inte helt fel. Kolla så vackert.
 
Gammelmorfar och Tess. 
Hon höll hov och var så glad att vara i centrum :). 
 
Gammelmormor och Tess. 
 
Sen var det dags att säga hej då och då kramades det. 
Hej då. 
 
Vintergrönan blommar så vackert på vägen hem! 
 
Det här är mamma och pappas hus, där jag växte upp. 
 
Idyll, eller hur!?
 
Tess somnade på väg hem så jag satt i solen och njöt och läste i en halvtimma. Härligt!
 
Mamma skickade denna bild till mig. Seth hade det finfint på sin utflykt med mamma och pappa. 
 
En ny klänning på huvudet när vi fortsatte leka med dockorna. 
 
Mamma skulle också ha en förstås :).
 
Ännu fler kort från mamma på Seth :). Så roligt att få bilder under dagen!!
 
Mer målande.
 
Mer såpbubblor och när mamma, pappa och Seth kom hem fikade vi. Seth frös så han satt inne. 
 
Ja, jag älskar växter och blommor och blå himmel.
 
Vi drog en stund till en lekpark i närheten av mamma och pappas hus. 
 
 
 
 
Idag åkte barnen i en gammal gammal lådbil, som funnits hela mitt liv. 
 
Världens bästa brorsa måste jag säga. 
 
Till efterrätt idag gjorde mamma hemgjord glass. Smaskens. Jag åt ingen, men försökte komma åt Tess glass :).
Det gick hon inte med på haha. 
 
Vi var hos min mormor och morfar idag igen och återigen var jag tvungen att ta kort, men från en annan plats. Kärleksstigen heter denna stig/väg. Väldigt fin!
 
Nu har jag lagt ut bilder så det räcker och blir över... 
 
Vi har iaf en härlig toppenhelg!!! Hoppas du har det också!!!
 
Kramar
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0