Connect Church

Halloj!
Igår tidigt på morgonen lämnade vi dessa två godingar i farmors vård.

Och lastade in oss i bilen och åkte mot Götlaborg!! 
Somliga piggare än andra ;).
 
Kl 10:30 var vi på plats. Stefan var med i team och hjälpte till under mötet och vi andra pratade och hängde med varandra och andra innan gudstjänsten började.
Härlig lovsång - som alltid!
 
Predikan handlade om att ge. Så bra! Tydligt, men ändå inte kravfyllt och dömande som det kan bli när man pratar om sådant.
 
Barnen kommer alltid och röjer (sjunger och dansar) under sista sången. 
Tyvärr fick jag inte med allt headbangande på kortet :).
Härligt!!
 
Eftersom det var första gången Alex och Jeremi var där bjöds de på fika och fick varsin liten present - nya får alltid någon liten grej på gudstjänsten som ett välkommen kan man säga - så vi stannade och fikade lite. Sen åt vi lunch tillsammans med Stefans kusin som har det fantastiska namnet Maria ;).
Gänget :).
 
Till klockan 16 var vi i kyrkan igen för att gå på en gudstjänst till innan hemfärd.

Älskar sången "Stor är din trofasthet". 
Texten är bla såhär:
"Det finns säsonger av sorg och glädje. Igenom allt, vår Gud är trofast". 
Så sant!!!!
 

Så söt :). Var tvungen att ha med den bilden...
 
Efter 16 gudstjänsten styrde vi bilen hemåt mot Örebro igen. Denna gång var bilen helt fullastad! Men finns det hjärterum finns det stjärterum eller hur ;)!
 
Trötta, men glada kom vi hem runt 22. Farmor är ju numera pensionär så hon kan stanna till måndagen, så det gjorde inget att det blev sent.
 
Tess var lite förvirrad när hon ropade på farmor inatt och jag kom och hämtade henne. Hon låg och tittade på mig en lång stund och ville att jag skulle hålla om henne innan hon somnade om. Gos!!!
 
Hoppas din helg varit bra!!!
Kram 

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för igår! :)
Jag älskar verkligen den sången, just sticket där, "det finns säsonger...". Så sant, och så skönt att någon satt ord på det som "funkar", känner jag. Love it! :)

Svar: :) så roligt att ses!!!
Maria

2015-09-14 @ 21:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0