Hillsong Conference part 1 :)

Hej vänner!!
Nu är vi hemma, hela familjen, katt och allt :). Så skönt! Och så skönt att allt gått så bra!!

Nu ska jag berätta mer om hur vi haft det i London. Det blir massa bilder- och en del av dem har jag haft med förut, men det bjuder jag på hihi. Kvaliteten på några av bilderna är sådär, men jag vill ha med dem ändå, eftersom jag gillar dem ändå.

Vi somnade på Clarion nära Arlanda till denna fina solnedgång. Hillsong Stockholm Norra ligger där nere, men det syns inte :)

På onsdagen åt vi frukost tillsammans med några fler från Connect Örebro och sedan åkte vi till Arlanda och kom på flygplanet. Jag är inte så jätteförtjust i att flyga så jag var lite pirrig i magen...

Stefan tycker det är desto roligare :). Jag gillar inte känslan av att vara instängd och när man är några tusen meter uppe i luften är det inte så lätt att gå ut från planet...
Men det gick bra och resan var ju bara ca 2 timmar.
Det är galet vackert!!

Vi tog oss in till London från Gatwick flygplats via taxi, som vi delade med tre killar från kyrkan. Vi kom fram till det sunkigaste Hostel ever!! Det var riktigt sunkigt, smutsigt och blä! Men vi lämnade bagaget där och gav oss in till O2 arena, där Hillsong Conference var.
Lyckan att få sitta där utanför, titta på alla människor och dricka en kaffe från Starbucks!!!

Vi träffade människor vi känner, från olika platser i Sverige. Så härligt!! Spända och glada stod vi och köade för att komma in på första mötet, som skulle börja vid 19 - men började lite senare. (Det var enda gången de var sena, alla andra möten började i tid. Imponerande med tanke på att det var ca 18000 människor med på mötena!)

Här är Elin och jag i den "lilla" kön utanför...

Framför oss...

Bakom oss...

Alla var tvungna att gå igenom en säkerhetskontroll där man kollade igenom väskor och så. Bra tycker jag. När så många människor är samlade på samma ställe är det viktigt med säkerhet.)

Förväntansfulla!!!

Det var en fantastisk öppning med sången "O store Gud", fast på engelska då ;). Så mäktigt när ca 18000 människor sjunger tillsammans.

Jag bara älskar lovsången! Det är både sånger med drag i och sånger som är lungnare.
Det här älskar jag!! Att få dansa och hoppa och lovsjunga på detta sätt!!!

Efter mötet var det dags att få i sig något att äta. Så runt kl 23.30 åt jag middag tillsammans med dessa underbara killar!! De bodde på samma hostel som vi.
Jag, Stefan, Diedrik, Elias, Kevin och Andreas.

När vi kom fram till vårt hostel stod det ett stort gäng männsikor utanför och rökte hasch och de var rätt höga... På nattklubben precis under vårt rum spelades det hög musik hela natten och utanför på gatan åkte ambulanser och poliser med sirenerna på. Det låter nästan som en dålig film... Vi bestämde oss för att ändå se det som ett äventyr och att det är något att skratta åt.

Torsdag
Efter en natt med nästan ingen sömn och med en känsla av att vara smutsig drog vi iväg till O2 arena igen.

Såååå galet bra dag!! Vilken undervisning och vilken sång!! Roligt att Hillsong Stockholms Eric Liljero var med och ledde lovsången. (Det är han som syns på storbildsskärmen...)

(De små bilderna har Stefan tagit. Jag vet inte varför de blir små...)

Hela Örebrogänget sågs och åt middag ihop.
Älskar de här människorna! My churchfamily!!

När vi kom hem, sent på kvällen, till vårt hostel, stod det folk utanföra och rökte på och var rätt höga. Inne på nattklubben var det livemusik. Vi hörde varenda ord - högt - i vårt rum och golvet vibrerade och dessutom sjöng personen falskt. Nu kände vi oss faktiskt rätt förtvivlade.  Med dessa långa och fullspäckade dagar behövde vi sömnen och jag som inte är 100 återställd efter denna eländiga infektion...

Jag hörde av mig till Ellen och frågade om vi kunde få plats hos dem...
Mer om det imorgon!!

Jag är iaf galet tacksam för Hillsnog Conference! Jag kan verkligen rekommendera dig att åka dit nästa år om du har möjlighet!