Tess

Igårkväll var Tess jätteorolig. Redan kl 21:30 fick jag ta in henne till mig (hon brukar komma in till oss någon gång under natten). Jag kände att hon luktade feber. Ja, jag brukar känna det på mina barn... Sen låg hon och snurrade, gnällde, grät och gnydde i sömnen. Trots alvedon blev hon varmare och varmare. 

Hon har även pratat osammanhängande i sömnen. Haha, en gång sa hon: "Bajskotte". Haha. Det är ett ord vi brukar säga när vi tar kort. För att få barnen att skratta och le på kortet 😉. Undrar vad hon drömde då. 
Imorse hade hon 39 i temp. Suck! Stackars liten. Hon var frisk knappt två veckor... 

Med alvedon piggnade hon dock till på förmiddagen. Hon läste bl.a. en saga för mig:
"Jesus var arg..." 
Då frågade jag varför han var arg... 
"För att han inte levde". 😂 "Sen kom soldaterna och Jesus blev glad igen". 

Älskade unge. Jag tror hon blandar ihop några olika av bibelns berättelser! 

Vi har även tagit fram andningsmaskinen, eftersom hon hostar. 
Så skönt att vi har den!!
När vi hämtade Seth i skolan såg jag detta fina träd! Så fint!!


Haha, då ville Seth va med! 😊

Och då ville förstås Tess också va med. 😊

När vi väl var hemma blev hon sämre. Så nu under em och kväll har tempen stigit.

Inte för pigg. Just nu har hon:

Detta trots alvedon och Ipren i kroppen. Jag måste ha koll på henne nu för går den upp till 41 måste hon in och bedömas av läkare. Jag har pratat med 1177 ikväll om detta.
Min älskling!! 

Är sååååå trött på det här!! Men jag måste säga att jag känner mig så buren - som man brukar säga! Jag vet att flera vänner ber för oss och jag tror verkligen från hjärtat att det är det som får mig att inte bryta ihop nu och orka det jag måste orka. Dessutom får jag hjälp med att få Seth till och från skolan av Elin! Helt fantastiskt!!! Som jag älskar min kyrka och alla fantastiska vänner i den!! 

Nu hoppas och ber jag att vi får sova inatt. 
Stor kram 

Kommentarer
Postat av: E-K

För det första: KRAMAR!
Sedan: Vad roligt att du känner feberlukt! Jag gör också det, men har inte hört talas om det från någon annan.
Och: Klart man kan bli lite arg av att vara död. XD

Svar: Tack!!
Men, vad komiskt att du också känner den lukten! Har inte heller hört någon annan som gör det...
Haha, hon blandade visst ihop olika berättelser där...
Maria

2016-05-18 @ 20:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0