Sorg

Igårkväll vid 22:30 fick min mormor flytta hem till himlen. 

Sorgen är stor! Lättnaden är också stor, för det gick hastigt och hon slapp bli liggandes i flera dygn. I fredags var hon hemma hos mamma och pappa och igår (på lördagen) blev hon riktigt dålig. Hon har haft det jobbigt en tid, men vi var ändå inte beredda på detta. 

Så idag åkte jag, Marcus och Åsa hem till Kisa. Vi, mamma och pappa åkte till mormor och fick säga hej då. De hade gjort iordning henne så fint med vackra blommor omkring henne. 
Jag stannar kvar hos mamma och pappa ett par dagar och hoppas jag kan hjälpa till lite. 

Det är svårt att beskriva känslorna nu. Det är sorg, samtidigt som det är gott att tänka att hon nu får träffa Jesus, morfar, Silas och att hon är pigg, utan värk. 

Men mormor, jag saknar dej!! 

Vi har ju alltid haft mormor och morfar. Alla våra barn kommer komma ihåg sin gammelmormor och gammelmorfar. Det är unikt. Imorgon skulle de ha firat 69 årig bröllopsdag om de levat. Det är unikt. De dog med ca 5 månader mellanrum. 
Vi var dagbarn hos dem, var hos dem jämt och ständigt. Minnena är många och glada och dem bär jag alltid med mig! 

Älskade fina mormor...


Kommentarer
Postat av: Annika

Beklagar sorgen.

Svar: Tack 💗
Maria

2017-04-21 @ 16:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0