Sorg

Idag finns det inga ord... ett terrordåd i Stockholm. Sorg, bestörtning och förtvivlan är vad jag känner!

Vi har ändå haft en fin kväll, men det får jag berätta om en annan dag, för nu vill jag ägna detta inlägg till detta.

Ikväll när Stefan och Seth bad kvällsbön bad Seth såhär, vilket Stefan skrev på Facebook och jag kopierar in här:

"Min son har det vackraste av hjärtan!

Ikväll när vi bad för de som på olika sätt drabbats av dagens händelser så ber han följande: "Jag ber för den som har gjort det här, att han ska förstå att han har gjort fel och gå till polisen och berätta att det var han". 

Mitt i allt visar en 11-åring precis hur man inte låter hat och rädsla vinna!

Det gör mig rörd, tårögd och skapar hopp!
Låt oss göra som han och visa att värmen och kärleken vinner över kyla och hat!"

Han är så klok vår fina kille!

Hat föder hat, men kärlek dödar hatet. 

Rädsla föder hat, men i kärleken finns ingen rädsla.

Jag har lyssnat mycket på en sång som heter Kyrie Eleison (herre förbarma dej) under eftermiddagen idag. Hjärtat gråter för Sverige, Stockholm, de drabbade och deras familjer. Det gråter även för de som är så fyllda av ondska och hat att man kan göra såhär. 
Jesus förbarma dej! 🙏🏻


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0