London

Hej!!!


Nu är vi hemma från Hillsong conference i London. 
Wow vilka dagar! 

Här kommer bilder från dessa dagar!!

Vi åkte kl 5 på onsdagsmorgonen. 


Så vackert! 


Vårt plan var lite sent men vi landade i London i god tid ändå. Vi hade sällskap med Göran och Monica i tunnelbanan till O2 arena. 

När vi kommit fram dit (konferensen var i O2 arena) så gick vi och letade rätt på vår lägenhet som vi hyrt via airbnb tillsammans med Elin och Tobbe. Sen blev det raka vägen tillbaka till O2 arena. 


Det är mäktigt att vara ca 20 000 människor på samma ställe. Det är säkerhetskontroller inför varje samling med metalldetektor och att de går igenom allas väskor. Detta sker alltså flera gånger om dagen och ändå går det snabbt och smidigt. Häftigt tycker jag! Och bra med säkerhet i så stora folksamlingar! 

Elin och jag på plats inför första samlingen. 

Efter första mötet köpte vi med oss kvällis hem och satt och åt, pratade och skrattade lite för länge... 😉 

Efter några timmars sömn gav vi oss av igen.

Skönt att ha gångavstånd till arena. Då vi behövde vara där vid 9 för att hinna igenom säkerhetskontroll och så innan samlingen började vid 10. 

Härligt med galna vänner att få dela denna upplevelse med. 


Vi från Connectchurch Gbg, Jönköping och Örebro satt tillsammans. Kul!

Här nedanför är Ann-Sofie som dansar till musiken och sen Tobbe som bröt ihop när en av talarna var rolig!


Nu till själva samlingarna då... Det är svårt att berätta med ord eller visa med dessa suddiga bilder, men jag kan ju berätta lite. 

Hillsong är ju en oerhört kreativ kyrka så det var dans, mycket sång, massor ljusshow och en helt fantastiskt snygg scen. Talarna är av världsklass! Och Gud är ju med på ett så konkret sätt förstås! Det är ju det viktigaste!! 

Att vara ca 20000 som sjunger tillsammans är en mäktig känsla. 

Några av talarna var: Carl Lentz, Brian Houston, Bobbie Houston, Craig Grouschel, Jentenzen Franklin och ännu fler. Det har varit inspirerande, påfyllnad, mycket skratt, mycket sång (ÄLSKAR JU SÅNG), härliga vänner och en, som alltid, fantastisk Jesus!


Här är en bild på oss som var med från Connectchurch 😊


En av kvällarna när vi gick hem till lägenheten hade vi sällskap med några fler från oss i Örebro. Jag gick lite bakom dem och tittade på dem och bara njöt av att få ha så fina vänner i mitt liv.


Nu kommer lite bilder som jag lånat från Hillsong London. Kolla in scenen: sååå fin. En duva!

Jag ber om ursäkt för den röriga texten men jag har svårt att få bilderna i den ordningen jag vill och jag orkar inte göra om allt... Dessutom är jag bra trött i huvudet så jag får inte ihop texten så bra. 🙈


Iallafall fall: här är en bild på hela arenan och där ringen är, där hade vi våra platser. 

Ruggigt bra platser alltså!!


I fredagskväll var finalmötet och igår åkte vi hem. Barnen var i Söderköping så vi åkte dit når vi landat vid 21 tiden.

Det är ju så vackert när man flyger, så jag tog lite bilder... 😊


Imorse åkte vi hem till Örebro och nu är vi här hemma i regn och rusk och bara njuter av att vara tillsammans igen 😊❤

Jag önskar att jag bättre kunde beskriva vad vi fått vara med om de här dagarna, men det är svårt. 
Ett tips är att åka dit - det är såååå värt!

Stor kram 


Kommentarer
Postat av: Mum

Det är bra beskrivet, förstår hur ni haft det. Svårt att beskriva sådana här upplevelser man måste själv uppleva det. Har egen erfarenhet...

Svar: ♥️
Maria

2017-08-06 @ 18:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0