Marsipanfigurer

Ännu en dag hemma, men igår och idag har Tess varit typ feberfri. Hurra! Däremot är hon hur trött som helst. Hon har inte orkat göra något och hela eftermiddagen låg hon i soffan och tittade på tv. Mycket ovanligt för att va hon. 

Innan hon hamnade i soffan och när Seth kommit hem från skolan så satte vi oss för att göra marsipanfigurer. Det gjorde jag och mina syskon alltid med min mormor när vi var barn. 


(null)
Seth gav upp efter tre figurer 😊.
(null)
Tess gjorde några fler saker men var inte heller helt övertygad. Nu blev marsipanen jag gjorde igår lite kladdig så det var inte helt lätt att göra figurer så det hjälpte ju inte till. Men jag fann mig sittandes ensam för att göra marsipanfigurer 😂.

Ikväll skulle vi varit på en ledarfest i kyrkan, men eftersom Tess inte mår bra fick vi ställa in det. Stefan är på julfest med sitt jobb så ingen av oss kom iväg på ledarfesten. Båda barnen och jag var otroligt besvikna, men hälsan går före! Hon blir ju otroligt trött av minsta lilla vi gör och blir andfådd och hostig när hon rör sig. Hon klädde sig julfin ändå till vårt fredagsmys, som fick bli hemma istället. 
(null)
Fina fina unge!  (null)

Skönt med helg nu! 

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0