Vasamuseet

Idag har vi utforskat Regalskeppet Vasa på Vasamuseet. En riktigt bra dag, med glada barn och föräldrar (nästan hela tiden). 


På väg dit passade vi på att vara turister och ta kort vid lite sevärdheter.

Vi passade på att gå en familjeguidad tur, som passade båda barnens ålder.

Nu kommer bilder från dagen och skeppet. Vi är alla, men framför allt Seth är, oerhört intresserad av historia och såna här saker. Så det blev en lyckad dag!!!

Fika för att fylla på lite energi. 

Sen gå vidare och kolla in allt!

Bilderna blev rätt mörka för om jag använde blixt blev de bara sämre.

Det var riktigt spännande och fascinerande! Jag var där när jag var liten, men då fanns det inte lika mycket runtomkring och jag mindes inte så my ler av det heller, så det här var roligt! 

Efter typ fyra timmar där inne på museet gick vi ut på stan och åt mat. Det var välbehövligt och efter det märktes det på humör och energi att den påfyllningen behövdes! 

Nu hänger vi på hotellrummet och ska snart ha lite fredagsmys 😊


Stor kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0