Ett år

För exakt ett år sedan flyttade min morfar till himlen. Min fina, roliga, ungdomliga och goa morfar. 
Idag pratade vi här hemma just hur unikt det är att min mormor och morfar levde tills de båda var över 90 år. De levde tillsammans i så många år. 
Stefan har sin mormor kvar, men hon är riktigt dålig nu och väntar mest på att få flytta till himlen hon också. Hon är den sista i den generationen i våra familjer. Det är ändå unikt att vi haft den generationen så länge i våra liv, tänker jag. Våra barn kommer ha minnen av gammelmormor och gammelmorfar och av gammelmormor Vanja. 
 
Denna bild är från mormor 90 årsfirande förra året. <3
 
Trots att morfar var gammal och redo att lämna jorden, så är sorgen stor. De har ju liksom alltid funnits och och har alltid betytt så mycket för mig! Idag sköljde liksom sorgen över mig igen. 
Men hoppet att vi en dag ses igen tröstar :) 
 
Stor kram

Kommentarer
Postat av: Annika

Fin bild. Jo, det är aldrig roligt när äldre dör. Man har så trevliga minnen. Min farmor gick bort när jag var 12 år. Men farfar, morfar och mormor levde tills de var över 80.

Svar: ♥️
Maria

2017-11-19 @ 14:55:31
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0