Långfredag och Påskafton


Hej och GLAD PÅSK!!

Alltså tack för att ni är så många här inne trots att jag är dålig på att blogga varje dag just nu. Jag hoppas jag hittar tillbaka till att skriva varje dag snart!! 

Jag såg en så fin bild på Instagram som jag lånade. Den säger mycket!!

(null)

Vår kung Jesus dog för oss och uppstod för att vi ska få liv! 
Som jag älskar honom! 

Igår på långfredagen åkte jag med en buss som kyrkan hyrt och så for vi till Stockholm och St Klara kyrka där Hillsong hade en lovsångsgudstjänst. Så mäktigt! 
Här kommer lite bilder från dagen och kvällen: 

När vi kom till Stockholm var det kö utanför kyrkan. 
(null)


(null)
Det bjöds på chokladägg och varm choklad. 

Det var två gudstjänster som båda var fullsatta. Vi var på kvar på båda! 

(null)
Smockfullt. Många stod upp. 

(null)
Denna bild är lånad från Hillsong Sweden. Så fint!!

Här är lite bilder jag tog. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Stefan och barnen var hemma och hade en myskväll. 
Jag är så tacksam för igår. Dels att få umgås med fina vänner i bussen och sedan två otroligt härliga lovsångsgudstjänster. 

Idag är det påskafton och vi har haft en fin sådan.
På förmiddagen gömde jag barnens ägg ute i lekparken och så fick de gå och leta.

(null)
Tess på väg för att leta efter sitt. 

(null)
Hon fick lite hjälp med att det blev varmare eller kallare när hon letade.

(null)
Glad och nöjd när hon hittade ägget.

Seths ägg var gömt rikigt klurigt - helt enligt hans önskan. 
(null)
Tills slut hittade han sitt också och vi satt i värmen och solen en stund. 

(null)


På eftermiddagen kom Karlssons och Rasbergs. Vi började med att fika tårta då Tindra fyllde år i torsdags och Tess fyller på måndag. 

(null)
Katarina hade gjort en så fin tårta!!!

Sen målade vi ägg.
(null)

(null)


(null)

(null)
Mysigt.

Tess och jag hade målat oss själva också dagen till ära.
(null)

(null)


Barnen har så roligt tillsammans och det gör mig så glad. 
(null)

Vi åt god middag och efterrätt tillsammans. 
(null)

(null)
Det blev inga bilder på maten men på servetterna 😉.

Sen spelade vi Kahoot och skrattade så vi kiknade. Sååååå skönt att få göra det. 
(null)
Tess spelade med Jennifer, sin stora idol 😊.

Jag är otroligt tacksam för dessa dagar!
Som du vet har vi en hel del som är tungt i vardagen med Tess sjukdomar och alla läkarundersökningar, dålig sömn sedan flera år tillbaka osv. Så dessa dagar är otroligt viktiga och ger en sådan påfyllnad. Dels att få tid bara vi i familjen men också med vänner. Att få tid att vara i kyrkan och lovsjunga Jesus. Jag hittar glädje varje dag i vardagen också, men det är gott med detta lilla extra. 

Stor stor kram 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0