Update

Det är verkligen en speciell tid vi lever i. Jag har aldrig varit med om något liknande. För en sisådär 10 ish år sedan gick svininfluensan och Seth och jag hade den. Nu denna Corona influensa som påverkar världen så mycket mer. Nu är det bestämt att man får vara som mest 50 st på samlingar. Jag är glad att skolorna fortfarande är öppna och att vi inte stänger dem här i Sverige. Jag tänker på alla barn som kanske inte ens får äta om dagarna om skolorna stängs, de barn som har skolan som enda trygghet.
Det är strikta restriktioner och man får självklart inte vara på skolan om man hostar eller har symtom. Vi är friska än så länge och tvättar händerna ordentligt ofta och har handsprit hemma. Dessutom ett riktigt bra handsprit, eftersom företaget Stefan jobbar på säljer sådant ;) 
 
Jag är sjukt tacksam för att jag får gå min smärthanteringskurs trots Corona. Det är ju samma som gäller där: Man får bara vara där om man inte har några som helst förkylningssymtom. 
Jag mår så galet bra av att få gå denna kurs, även om min kropp gör mer ont än någonsin. Men det är naturligt i början av kursen då jag tränar mycket, både i bassäng och på gym. Träning som är specialanpassad efter vad jag behöver. Vilken lyx!! 
Personalen är HELT fantastisk!! De har sån omsorg om oss, är trevliga och glada hela tiden. 
Dels har jag träning, sedan har jag även lektioner såsom sovställningar, aktivitetsbalans, målbilder, sömn, utomhusträning osv. Sjukt bra och genomtänkt! 
Jag hoppas att jag får fortsätta detta och att vi som familj får vara friska. 
 
Vi har inte fått träffa mamma och pappa på länge, då de inte får bli smittade pga pappas hälsa. Det är tur att man kan facetima! Jag saknar dem väldigt mycket!!

En till sak jag är tacksam för är att vår kyrka inte ställer in utan ställer om. Från första början när man satte stopp för alla samlingar över 500 personer så började vi sända onlinegudstjänster. Det är livegudstjänster kl 11 och 18 varje söndag. Så bra! Kyrkan är där jag är, inte en byggnad. 
Än så länge ses vi i våra hem tillsammans med connectgruppen och firar gudstjänsten tillsammans. Hoppas vi kan fortsätta med det. 
 
Jag ber att detta ska vara över snart, att Gud ger vår regering och experterna vishet, att vi ska vara visa i hur vi hanterar detta, att Gud är med alla som blir arbetslösa, som går i konkurs och för de som ekonomin blir försämrad. Och för alla barn som far mer illa i allt detta. 
 
Han är vår trygghet! 
 
Sen lite roligt mitt i alltihop :) 
 
Jag hoppas att du mår bra och att inte rädsla får ett grepp om dig!! 
Stor kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0