SNÖ

Idag har det kommit snö här i Dalarna! Jag skulle tro att det kommit 4-5 dm detta dygn. Det var läskigt att köra hem från jobbet, eftersom det inte var plogat ordentligt. Det var mycket snö och vår lilla Doris släppte ett par gånger, men jag körde så sakta så det gick bra. Hoppas de kommer igång och plogar, så att det blir lättare att köra. Jag tänker dock INTE klaga på snön, eftersom jag älskar snö, det är roligt att åka pulka, bygga snögubbar osv med Seth och så blir det ljusare ute. Hellre massor med snö än detta regnrusk som varit. Det första Seth sa till mig idag var just att det kommit snö och att han kan åka pulka nu! =)


Vy från vår ytterdörr.


Seth hjälper pappa att skotta. Han skottar flitigt på gräsmattan =)


Här ser ni lite hur mycket snö det kommit.


Mina grabbar jobbar på. Det är svårt att se dem, eftersom det är så mörkt och jag stod i ytterdörren och tog kortet, men man ser ändå flitens lampa lysa =)


Precis som det ska va: Snor, snö som fastnar på vantarna och rosiga kinder.

Seth och Stefan var och lämnade en julblomma till ett äldre par i församlingen nu på eftermiddagen, så när jag kom hem var det lugnt och skönt och jag pysslade undan lite grejer. När Seth kom hem berättade han att han fått en bula i huvudet. Sen sa han: "Om jag dansar, så åker bulan av." Det är ett barns logik, det =)

Här är mer logik från barn i Dagens barncitat:

"Kvinnor har kurvor, medan män har portfölj."
BJÖRN 7 ÅR

Kommentarer
Postat av: Märta

Tack för kommentaren hos mig. Du undrade hur jag hittade dig, jag brukar läsa Birgittas blogg Utsikt från vävstugan och där var det en som kallas sig för bonnafrua. Eftersom jag är gift med en bonde (numera har vi inga djur) blev jag lite nyfiken och inne på hennes blogglista såg jag din blogg. Lite invecklat, men vad kan inte hända uti cyberrymden. Själv är jag med i en EFK-församling och då blev jag lite nyfiken vad en blogg med titeln pastorsfrun kan innehålla.

Jag ser på dina bilder att ni nog har fått mer snö an vad vi har fått. Jag är glad att vi har fått vit iallafall.

Ha det så gott! Märta

2009-12-15 @ 21:54:36
URL: http://angsgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0