En ny vecka

Idag är den första dagen på resten av ditt liv =)
Ja, så kan man ju tänka så här en måndag kväll när livet rullar på i gamla hjulspår. Lite skön tanke faktiskt. Jag tycker också mycket om textraden i en av Carolas sånger: "det är dagarna som går, som är livet." Mycket sant! Vad viktigt det är att leva här och nu!


Barn lever ju verkligen i nuet. Vi har mycket att lära oss av dem...

Idag kom jag hem ganska tidigt från jobbet, så jag ställde mig och tog tag i en JÄTTESTOR strykhög, som har legat ett tag. Jag ställde mig i gillestugan, för jag tycker det är så tråkigt att stå själv i tvättstugan och i gillestugan var Seth och Stefan. Seth tog fram en av våra tvättställningar och låtsades att den var en snöslunga...


Fantasin är det inget fel på.

Plötsligt började han säga att tvättställningen var en bomb och så ställde han sig och spelade bas med den och hittade på en sång och sjöng samtidigt...

Ja, vad ska man säga... =)

Igår kom vår lilla katt Sid in och hoppade på tre ben. Det visade sig att han skurit sig i trampdynan. Idag kan han gå litegrann på foten, men hoppar ibland. Stackars kissen. Seth sa att han kunde få ett av hans plåster. Vi fick förklara att katter inte kan ha plåster men att han var snäll som ville ge ett till Sid =)


Knäppekatten...

Nu sitter mina pojkar och bygger med lego. Det är lego över hela golvet =) Stefan får städa upp själv sen ha ha ;0)




Inatt hoppas vi på att Seth sover lite längre än han gjort de senaste nätterna. I morse vaknade han 5:30... Ikväll ska vi hålla honom vaken  och hoppas på att han sover lite längre imorgon.

Ha en skön kväll!

Blessings

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0