Min mamma och pappa

Idag har jag tänkt mycket på min mamma. Hon har alltid gjort så mycket för mig, men senaste veckorna har hon på ett nytt sätt varit ett stöd och hjälp för mig. Bara det att vi kunde åka hem till henne och pappa när vi gick igenom den största kris och trauma vi någonsin gjort. Mamma och pappa tog hand om oss på det bästa sätt man kan göra. Pappa jobbar ju borta i veckorna så mamma var själv med oss då och hon tog hand om Seth när inte vi orkade, hon lagade mat till oss, diskade, peppade oss att komma ut lite osv. Allt detta trots att hon också sörjde förlusten av ett barnbarn. Pappa, detta inlägg är till dig också, självklart, för du gör också så mycket för oss och tar hand om oss på bästa sätt. Er kärlek till Seth och både Stefan och mig är så fantastisk. Allt ni gör, allt ni är... Det finns inga ord att beskriva vad ni betyder för mig!

Min mamma är nog den mest osjälviska människa jag känner. Ibland önskar jag att hon tänkte mer på sig själv och unnade sig själv mer =)
Jag önskar jag kunde ge något riktigt fint till henne...

Jag älskar dig så mycket mamma och är så oerhört, onämnbart tacksam för allt du gjort och gör för mig. Särskilt under den svåraste tiden jag gått igenom nu. Jag önskar och hoppas att jag kan bli en lika bra mamma, som du.
Jag hittade en fin dikt om en mammas kärlek...Den stämmer så bra på er mamma och pappa.

"Det finns en kärlek
som intill döden
står oförändrad
i alla öden
som likt Guds ängel
oss övervakar
och fordrar intet,
men allt försakar
På denna jorden
finns endast en
en Moders kärlek
det är allén"

Stora kramar och all kärlek till er mamma och pappa!


Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken fin dikt och en ännu finare kärleksförklaring från dig till din mamma och pappa! Tänk vilken gåva att vara välsignad med kärleksfulla föräldrar :o) STOR KRAM Lina

2010-05-21 @ 07:34:57
URL: http://www.homebylina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0