Gott nytt 2011

Hoppas du har haft en bra nyårshelg!!
Vi har haft det skönt. Barnen har lekt och vi vuxna har kunnat slappa och prata.
Marcus, Lovisa, Hugo och Alva dök upp här lagom till en tidig lunch. Vi åt Tacos, som Hugo glatt deklarerade var hans favoriträtt :) Efter lunch gick vi bort till kullen där det blev t-fats åkning och lite skridskoåkning.
När vi kom hem fikade vi och jag hade planerat med lite spel och sånt, men barnen lekte sina egna lekar tillsammans alla tre, så vi hoppade över det.

När jag, Lovisa och Alva höll på att göra iordning för middagen kom pojkarna och frågade om de fick bada. Visst fick de det, så Marcus var med barnen nere i badrummet där det stojades och skojades. Vi hörde dem ända upp till oss där vi höll på att pyssla i köket.


Tokiga barn...

När vi var ensmna däruppe i köket passade vi på att ta våra traditionsenliga kort på oss själva. Det gick sådär...


Det började med några suddiga kort, dubbelhakor som syntes, konstiga miner, asgarv för att sedan bli ett ganska bra kort till slut :)

Vi åt snittar till förrätt och vi vuxna åt kyckling och klyftpotatis till middag. Barnen fick potatismos, prinskorv och köttbullar som var formade till en igelkott. En idé jag fick från en blogg på Bloggfamiljen.


Jag håller på med igelkottarna, Alva tittar på och så en igelkott, med riktigt stor näsa ;)
De blev faktiskt ganska populära hos barnen. Egentligen ska det vara små gräslöksstrån som morrhår, men det glömde jag köpa.

Vi tog ett kort med självutlösaren. Alva ropar glatt Bajskotte... eller om det var Igelkotte...


Hela högen. (Vi saknade Stefan, men som sagt, vi är vana att han jobbar borta varje nyår, så det går bra ändå...)

Barnen var inte vakna till tolv, men de fick vara uppe längre än vanligt. Vi satte oss allihopa och tittade på Toy Story 3 och åt efterrätt och chips.


Det började med att alla barn satt spända i soffan. Alva hamnade till slut i Lovisas knä där hon nästan somnade och pojkarna hamnade liggandes i soffan...

När barnen somnat undrade vi andra tre hur vi skulle kunna hålla oss vakna till tolvslaget. Patetiskt, jag vet, men vi är småbarnsföräldrar om det är någon ursäkt... Jag såg på Facebook på morgonen att en av mina vänner såg fram mot Jan Malmsjös läsning av "Ring klocka ring..." Jag höll på att skratta så jag kissade på mig, men gissa vad som hände!! Vi hamnade framför detta tvprogram... Oj, jag vågar knappt erkänna det. Vi är ju bara 30 och några år och borde vara lite hippa, men nä, det är vi inte...


En trött Mia och Jan Malmsjö precis före tolvslaget...

Jo då, vi gick och la oss strax efter tolv. Ha ha. Jag somnade inte direkt utan låg och läste en stund, eftersom jag hade svårt att komma till ro.

Men sammantaget hade vi en skön och lugn kväll i goda vänners lag :) trots Jan Malmsjö ;)

Seth sov till 7:45 och det kändes så skööönt! Hugo hade vaknat en kvart tidigare så pojkarna sammanstrålade nere i källaren där de lekte. Alva kom lite senare och vi andra låg kvar i våra sängar. :) Jag låg och läste och hade det skön.

Efter frukost spelade vi spel som Seth fått i födelsedagspresent och sedan fick barnen äääääääääääääntligen äta upp pepparkakshuset. Eller äta upp och äta upp, de orkade inte hela som tur var, men de åt lite grann.


Spel, Gandalf var med och pepparkakshusätning.

Som ni förstår hade vi en skön helg, trots att vi var trötta allihopa. Stefan kom hem strax före Örebroarna åkte hem till sig. Så nu är vi samlade alla tre och väntar på Fångarna på "sportet". Seth är supertrött, men han vägrar gå och lägga sig, förstås. Fångarna på sportet är viktigt det!

Kommentarer
Postat av: Cissa

Vilket skojigt nyår! Full fart hela tiden! Att du orkar!



Vad tråkigt att du och Stefan inte kan fira in nyåret tillsammans. Min sambo jobbar också nyårsaftnar (räknade ut att det är bara en nyår han inte har jobbat på de 10 vi har kännt varandra) men han hinner ju hem till 12-slaget och oftast till middan också.



Kram!

2011-01-01 @ 20:50:56
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Så ni orkade vara vakna! Inte jag inte! Det var nog bara snarkningar som hördes hos oss vid tolvslaget!

Gott nytt år Syster!

2011-01-01 @ 21:51:45
URL: http://bonnfrua.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag ser fram emot ett nytt år med din blogg också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0