Closer

Nu i helgen är det en ungdomskonferens här i stan, som heter Closer. Det är en konferens som går av stapeln för fjärde gången. Stefan drog igång det när han hade jobbat här i ett år och sedan dess har det varit varje vår. I år är det ca 120 st ungdomar från olika delar av Sverige som träffas här. Hur roligt som helst. Seth och jag ser inte mycket av Stefan en sån här helg förstås, eftersom han är huvudansvarig för alltihopa.

Han gick upp vid 07 imorse och for iväg till kyrkan. Seth och jag låg kvar i sängen och tittade på Tarzan. Gandalf ville förstås vara med:


Mys...

(Alla kort är tagna med mobilen, därav den dåliga kvalitén...)

Efter att ha åkt ner med en grej, som Stefan behövde, till kyrkan skjutsade jag Seth till Lucas och Oliwer. Själv åkte jag hem och målade ett hörnskåp som vi ska ha i vardagsrummet i vår nya lägenhet. Sedan hann jag packa lite på Seths rum. Till lunch hämtade jag upp Seth och åkte till kyrkan och åt lunch med Stefan. Ska vi ha någon chans att träffa honom denna helg så är det just så vi får göra :) Det är så roligt att vara i kyrkan där över 100 ungdomar är. Det är härlig stämning och goa människor! Efter lunch var det en samling, som vi var kvar på. Carolina Andrae från Alingsås höll i den och hon var jättebra.

Sen bar det av för sportaktiviteter i en gymnastikhall. Där spelades det volleyboll, pingis och fotboll. De hade även satt upp en stock med en stor madrass under och så ska man sitta på stocken och slå ner varandra med varsin kudde. Den som ramlar förlorar, förstås :) Detta tyckte Seth var intressant och fick med sig Stefan på idén att tävla...


Deras match slutade såhär:


Han är ju inte blyg vår son, så han gick och frågade en tjej, som heter Petra och som han egentligen inte känner, om hon ville tävla mot honom och det gick såhär:


Några fler tjejer blev utsatta för detta:


Frida och


Bella... som det slutade såhär för:


Nöjd kille...

Och nej, alla lät honom inte vinna varje gång. Han åkte ner ett par gånger han också, men de var väldigt försiktiga med honom. Han har ju liksom inte så mycket att sätta emot... en femåring på knappt 20 kg mot en vuxen, men kul hade han!

Så nu är både Seth och jag nöjda med att vi hann vara med lite på Closer i år. Det är första året vi kunnat vara med så mycket. Roligt!!

Ikväll har vi ätit Tacos och haft lite mys med chips och film. Vi har haft en bra dag helt enkelt!!!

Det skulle vara roligt att höra hur din helg varit so far. Om du vill skriva ett par rader om det, så blir jag jätteglad!!!

Kommentarer
Postat av: Skrivmoster

Låter jättekul med så många ungdomar som samlas och trivs tillsammans. Förstår att Seth var nöjd med att få vara med i gänget och utmana "större" ...



Själv har jag varit i stugan idag. Vi har målat runt dörrposter och fönster. Nu är det slut på att ha betsat i brunt... som var så modernt! Taken är vitmålade och allt är så "nytt och fräscht". Har även hunnit med att äta och fika i solen. Fåglarna sjöng för full hals hela tiden och havet brusade en bit ner från oss. Vi har oftast lugnt och varmt där vi är.

Ikväll har jag sett "Din kväll" på TV4 och jag blev rörd till tårar av vissa inslag. Äntligen ett program som "ger nåt" ... att få glädja andra är verkligen dubbel glädje!

Ha en fortsatt fin helg! Skickar soliga hälsningar!

Kram!

2011-05-07 @ 22:04:38
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Kristina

Åh vilka härliga livsbejakande bilder. Härligt med en sån konferens och kul att du kunde få vara med en del o dela litet av Stefans vardag. Man behöver det. Just hemkommen från familjegudstjänst i kyrkan. Ps 23 ger jag vidare till er. Kram Kristina

2011-05-08 @ 14:41:40
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 3 nya vinnare imorgon!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/may/sondag-dagens-blogg.html#comment

2011-05-08 @ 14:53:40
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Miranda

I lördags så jobbade jag först i en secondhand affär (en välgörenhetsaffär så det är volontärarbete) och sen gick jag och min närmsta kompis här som heter carro (som är tysk) och tog oss en hamburgare på en pub.



Sen gick vi hem till henne och spelade gitarr, sjöng och pratade om killar.. hahah. Senare på kvällen så åkte vi in till Manchester för att gå ut och dansa lite med några andra tjejer. På söndagen så käkade vi frukost ihop och sen gick jag och köpte lite grejer och nu är jag hemma på mitt rum igen! Ja det var min helg ungefär, haha.



Fint att höra om closer, och att ni kunde vara med lite också :)



Saknar er!

2011-05-08 @ 19:31:03
URL: http://dengladagutten.blogg.se/
Postat av: Minna

Tack! Din son är också väldigt söt.

2011-05-08 @ 21:15:30
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vilken underbar bild på Seth, den översta!!!! Jag har också haft en bra helg, grejat med huset och spelat musik. Men nu blir det nog tentaläsning...

2011-05-09 @ 11:11:48
URL: http://www.livetmusikochceliaki.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0