Halleluja!!

Idag är dagen, med stort D!!! Idag har vi - läs Stefan - fixat så att vi har människans bästa uppfinning ever, i huset igen! Vi har en diskmaskin!! D.I.S.K.M.A.S.K.I.N!!!!
I denna lägenhet ingår inte diskmaskin, så vi har varit utan sedan vi flyttade hit. Tyvärr får man inte in någon vanlig, så vi behöver en bänkdiskmaskin och Stefan har kollat på flera, men de har varit väldigt dyra eller väldigt gamla. Men nu så har vi hittat en - i och för sig en gul, men det lyser ju upp köket lite - och idag har Stefan inhandlat slangar och tätning och allt vad det nu är man behöver och så har han installerat den. Oh, så skönt. Eftersom Stefan gör allt annat här hemma, så brukar jag försöka diska när jag orkat och det har jag varit tvungen att göra sittandets, eftersom vår bänk är så låg så man får ont i ryggen annars. Ja, jag hade nog suttit ändå, eftersom jag har lite svårt att stå längre stunder. Men no more diskande, utan nu gör maskinen det. Jag tycker att diska är det tråkigaste man kan göra i ett hushåll (förutom att rensa avlopp, men det gör aldrig jag hehe). 
 
Idag på förmiddagen var våra goa vänner Göran och Stina här. De har hälsat på sin dotter i helgen och passade på att titta in hos oss på lite fika innan de var tvungna att åka hem. Riktigt roligt. Bra det där att många pastorer är lediga på månadagar. (Stefan och Göran är ju det och Stina är egen företagare och är ofta ledig måndagar). 
 
Nu väntar jag hem grabbarna, som varit på simskola. Klädsim stod på schemat idag. 
 
Hoppas du fått en bra start på veckan!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej! Droppade in på din blogg (minns inte riktigt hur) för ganska länge sedan. Är här inne och läser ibland. Är också gift med en pastor och känner igen mycket av det du skriver:-). Tack för att du delar med dig. /L

2012-11-12 @ 19:50:35
Postat av: Cissa

Haha, visst är det en toppenuppfinning! När jag skaffade egen lägenhet efter separationen från exet, så fyllde jag år och det enda jag önskade mig var en diskmaskin! Sedan kan man göra som min (envisa) älskade mormor och enbart använda diskmaskinen som hör till deras lägenhet till att torka disken efter att man diskat för hand....

Hoppas att du blir hjälpt av akupunktur! Det är inget kul alls med foglossning, det är den främsta anledningen till att vi inte skaffar fler barn...

Kram

2012-11-12 @ 20:11:27
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Hej

Hej, Jag brukar gå in här nu och då och "tjuvläsa" din blogg =) Kommer inte heller ihåg hur jag hittade hit, men har blivit "fast" som läsare =) Tänkte bara komma med ett litet tips (hoppas du inte tycker att jag lägger mig i då vi inte känner varandra), men du kanske vet om att man kontakta rehab och få låna en del fiffiga grejer från dem =), ex en arbetsstol (det är som en kontorsstol, men lite mer avancerad) om du ex har ont då du står upp). Som sagt det är inte min mening att "lägga mig i". Tack än en gång för en jättefin blogg!

2012-11-12 @ 22:12:38
Postat av: Pastorsfrun

Oh, vad roligt att ni kommenterar, både du Cissi, som jag känner och ni andra nya. BLir lycklig!!
Tack för tipset om rehab. När jag var med Seth, mådde jag lika som nu. Samtidigt som jag var gravid genomgick Stefan en stor ryggoperation, så vi hade massa hjälpmedel hemma, som jag också kunde utnyttja. Jag har inte tänkt på att jag kan få dem nu också, för jag tänkte att vi hade dem för Stefans skull. Bra tips!

Tack också för att ni kommer in hit. Jag vet ju inte vilka ni alla är, så jag blir störtglad när ni kommenterar :)
Stor kram till er!!

2012-11-13 @ 08:14:27
URL: http://pastorsfrun.blogg.se
Postat av: Signhild Skrivmoster

Jag som var utan diskmaskin under alla år när vi var alla här hemma ... NU njuter jag av att inte behöva diska för det gör diskmaskinen! Man är ju inte sämre än att man kan tänka om!

Ha en fin dag!

2012-11-14 @ 09:06:59
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0