Glass, lår och vänner.

Hej hej igen.
Hur står det till?
Just nu regnar det här efter en vaaaarm dag. Det har åskat lite, men inte nära oss. Skönt att det regnar ur lite, för det har allt varit kvalmigt ett tag här på eftermiddagen. 
 
När vi åkte hem från mamma och pappa igår stannade vi till i Linköping (Slaka) och hälsade på hos Silas. Seth var så go och gick och berättade för Tess var han ligger, var hans löv med namnet på är osv osv. Han pratade om dagen då Silas begravdes. Han minns den mycket med tanke på att det är tre år sedan och han då bara var fyra och ett halvt år. 
 
Vi är så glada att han är på Lilla Aska. Det var ett bra och välsignat val.

Vi stannade också till i Hjortkvarn och åt glass. Det händer att brorsan med familj stannar där när de är på väg till eller har varit hos mamma och pappa. Så vi testade också på detta, efter tips från dem om att det är go glass där. 
Det var varmt, men vi hittade ett bord med parasoll som vi satt under. (Inte under bordet, utan under parasollet hehe).
 
 
Det var varmt och gott när vi kom hem... Härliga Theo hade städat lägenheten och det är verkligen fantastiskt att komma hem till en nystädad lägenhet. 
Vi packade in allt och så drog jag iväg på lite egentid i affären ;). Killen i kassan kommenterade att jag handlade ganska mycket. Hm... ja, det blir så när man varit borta och det är tomt i kylen haha. 
 
Pga värmen fick Tess bara ha sitt "linne" på sig... Hon har världens goaste ben, så jag bad Stefan ta kort på dem :) Oh, vad jag älskar dem!! Man vill bara ta en tugga på dem och pussa dem hela tiden. 
Försök att bortse från den hysteriska kvinnan bakom Tess, den utan läppar ;). 
 
 
Fina Seth satte sig och lekte med sitt lego, så fort vi kom hem. 
 
Linnet åkte av till slut och kvar blev blöja och trosor... Hon sitter rätt så bra själv nu, i soffan förstås. Hon kan inte sitta lull, men det kommer nog om någon månad, skulle jag tro. Oj oj, vad fort det går... 
 
Katterna hade saknat oss, kan man säga. Frodo låg nära nära Seth, trots värmen, när han gick och la sig.
 
Idag träffades vi och Robert och Pernilla för lite finlir inför bröllopet nästa lördag, då vi är värdar. 
 
Skruttfian var nöjd, som vanligt och Seth och Meja lekte tillsammans under tiden. Så bra att de har varandra!! 
 
Tanken var att vi skulle åkt och bada efter (Seth, Stefan, Tess och jag), men det blev lite stressigt, så Stefan och Seth åkte iväg en snabbis till Gustavsvik (SÅÅ bra med årskort) medan Tess och jag var hemma och förberedde lite inför kvällen. 
 
Frodo vill vara nära nära hela tiden. Hon har nog saknat oss. Här ligger hon med huvudet mot mitt knä och pussade på Tess tår då och då. Mysigt!
 
När Tess smakar mango, ser det ut såhär :) Ha ha. Hon kletar själv ut det i ansiktet med händerna. Hon äter inte mycket utan tar in det i munne och smakar, sen kommer det ut igen och kletas runt i ansiktet. Men det är bra att hon smakar lite på det. 
 
Sen framåt 17:30 kom dessa två härliga, goa vännerna:
Tabita och Samuel från Avesta. Det blev visst suddigt, men men...
 
De har lekt med Seth och hans gubbar och kollar nu GP (Speedway) med Seth och Stefan. Jag själv lägger Tess, men ska in till dem igen snart. (Det har tagit en go stund att skriva, eftersom Tess är lite krånglig på kvällarna nu igen - men ikväll har det gått lite bättre. Återigen är det ju inte som att hon har kolik eller så, men det tar några timmar av bärande och vyssjande, då hon somnar, vaknar, somnar, vaknar osv osv osv).
 
Nä, nu lägger jag ner detta och önskar jag dig en fortsatt fin helg!! 
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0