Nu är jag tillbaka igen med massor bilder!

Hej hej. 
Nu är jag tillbaka igen :) 
Ja du, det har varit ett gäng intensiva och fantastiskt roliga dagar!! 
 
Jag får nog dela upp det lite helt enkelt. Jag börjar med vår barbeque i Avesta :)
 
Avesta 130807
 
Vi åkte alltså till Avesta i onsdags. Curtis är från USA och kan alltså det där med amerikansk bbq. Det var en solig, varm och härlig dag tillsammans med Therese, Curtis och deras barn samt Tabita och Samuel. 
 
Curtis och Maja, som är född i mars. 
 
Tess :)
 
Samuel med sin egenhändigt gjorda gitarr. Imponerande!
 
Vi hann med att bada en sväng vid en liten sjö, som ligger i närheten av deras hus. 
 
Curtis och pojkarna. 
 
På väg mellan sjö och hus fick Seth hålla i Bob. Stolt och glad. Han älskar verkligen djur vår pojk. 
 
Samuel och Curtis.
 
Mmmm, vad gott det var!!!
 
God mat och fantastiskt sällskap.
Curtis, Therese och Maja. 
 
Seth, Jacob och William. 
 
Det var en sån där härlig dag, som finns kvar länge i hjärtat!!
 
Bröllopsplanering och bröllop!
 
Torsdag och fredag gick till förberedelser inför gårdagens bröllop. Seth fick vara hos en kompis och leka under torsdagen medans Stefan och jag var i kyrkan och grejade. Det kändes bra och var nog lite roligare för honom :).
 
På fredagen var vi tillsammans med Åkessons i kyrkan och grejade med allt, som skulle fixas inför festen. Det är svårt att berätta och beskriva om allt vi gjorde. Det är ju alltid trix och fix innan en stor bröllopsfest. 
 
 
Men bl a testade vi en sån här konfettibomb, för att veta hur långt det flög och hur det såg ut... 
 
Det blev mycket guld för barnen att leka med :)
 
VId 00.30 var vi hemma igen och sov ett par timmar innan vi skulle upp igen. Seth skjutsades till kusin Hugo, där han fick vara till idag. Vi andra gjorde oss iordning för bröllop. 
 
Jag och nakenfis Tess innan hon fick sin klänning på sig. 
 
Stefan och jag redo för fest. 
 
Tess och jag i kyrkan precis innan vigseln. 
(Återigen ber jag om ursäkt för att vissa bilder hamnar snett. Jag vet inte varför det blir så! Trist...)
 
På vigseln sjöng Robert och jag tillsammans med en av brudens systrar och två till från vår kyrka. Det var roligt och det gick bra :)
 
Andreas och Lotta sa ja till varandra och det var ju det viktigaste :)
 
Brudparet var vackra förstås!!
 
Tess sov sig genom vigseln :).
 
Och så några egopics på oss :)
 
 
 
Jag var ju tvungen att ha en amningsklänning. Jag hittade en svart långklänning på nätet, så den fick det bli och så sydde mamma den guldiga grejen som jag hade utanpå. Bröllopets färg var nämlingen guld/gul. Killarna hade svart/guldiga flugor och Pernilla hade också en svart långklänning, med beigt mönster samt guldiga detaljer. Snygga värre, var vi ;).
 
Tess var en nöjd bebis förutom ca tio minuter då hon var ledsen och det får man allt ge godkänt med tanke på den låååånga dag det blev för henne. 
 
Lotta är ju skåning så det bjöds på Spettekaka.
Tyvärr blev det ju inte att jag tog kort under kvällen. Jag hade ju lite annat att fixa med... Så här är spettekakan redan uppskuren.
 
 
Mmmm, det blev en lyckad kväll får jag säga. Vi är nöjda och jag tror att brudparet också var nöjda. 
 
Idag kom Marcus, Lovisa och barnen hit med Seth och så åt vi pannkakor till lunch innan de for vidare för badtajm med kompisar. 
 
Nu hänger vi i soffan trötta och lite slitna. Så det är skönt att ha en sån dag. 
 
Kram kram
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ni har haft fullt upp!

Svar: Japp, det kan man säga :)
Maria

2013-08-11 @ 19:10:09
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0