Ett kort i timman

God Jul.
 
Hoppas din julafton varit till belåtenhet! Vi har haft det bra.
(Jag ber om ursäkt för att bilderna är typ halva när man ser dem i en dator... På telefonen ser de ut som de ska. Jag orkar tyvärr inte göra något åt det just nu. Får titta på det någon annan dag.)
Här är vår jul - so far - i "Ett kort i timmen":
 
Kl 7 exakt, vaknade Seth och därmed Tess. Vi har haft en bra natt i natt igen. Tänk om det vänt!?
Julstrumpan öppnades, som traditionen ger. (En tradition som funnits i familjen sedan jag var liten).
 
Tess sov en liten stund till och Ellika, Christian och Seth spelade spel på iPaden. Det var en lugn morgon!
 
Frukost.
Barnen letade reda på varsitt paket som Emma-Karin gömt.
 
Tess sov två timmar!!!! (Har aldrig hänt). Det var regnigt och trist ute - som det varit hela dagen - och i övrigt lugnt och stilla här i huset. Lite märklig känsla, men barnen är ju så stora nu, så det är väl som det ska.
 
Mormor bad om ett kort på Tess och Seth, så det fixade vi. Det på Tess togs såhär.
Det på Seth togs lite senare, för han har inte riktigt tid att vara med oss andra just nu. Hans största idol är Jona, som är 14 år. Här även servettvikningen till julbordet.
 
MAT!! (Och Seth som spexar lite).
 
Kaffe på maten!
 
Här är det tradition att titta på "Polarexpressen" och så även i år. Spännande.
 
FaceTime med mormor och morfar.
 
Juevangeliet, julgodis och början av julklappsutdelning.
Fortfarande julklappsutdelning.
Julklapparna används. (De rosa hörlurarna är mina).
 
Nu sover barnen, Christian och farmor har åkt till kyrkan. Christian är ju också pastor och jobbar ikväll på Midnattsmässan. Stefan och jag ska förbereda för födelsedag imorrn. Jamen, varför inte liksom!?
 
Japp, det var vår dag det. Ha det så gott nu min vän!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad roligt att se en timme i taget :) vi har haft en underbar dag oxå :) kram

Svar: Kul att du tyckte det Alex. TACK för all hjälp här hemma!!! Kram
Maria

2013-12-24 @ 22:29:05
Postat av: Johanna

Jag "stal" din idé!

Svar: Jag tror jag stal den från dig förra året :) Kul att man kan ge varandra idéer :) Kram
Maria

2013-12-25 @ 22:07:25
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0