Skön dag...

...trots regnet som strilat ner ibland. Det är skönt med semester även de dagar då det inte är lika fint väder. Dessutom är vädret något vi inte kan göra något åt, så man får ju liksom gilla läget lite och göra det bästa av varje dag ändå. 

Här kommer dagens bilder.

Tess tränar att ligga på mage. Jag slarvar med den träningen, men hon är stark ändå (som tur är). 

 

Hon tog sig en förmiddagslur i pappas knä. 


Mamma, pappa och morfar var i Linköping på sjukhuset på förmiddagen, så vi andra var hemma och hängde framför tv:n. Kanske låter tråkigt, men det var skönt. Stefan låg i soffan och hade Tess såhär mot benen och så somnade hon alltså efter en stund. Mysigt. 

 

Stefan och Seth målar en dunk. Seth är glad när han får hjälpa till :).

 

Seth och jag byggde också med såna här dominobrickor, som min bror hade när vi bodde hemma. Det blev läckert. Det tar ju sin tid att bygga upp en bana men det går fort att man ska "välta" den...
 

På eftermiddagen tog vi oss en tur till min mormor och morfar. Vi tog ett "fyra generationer kort" på oss tjejer. 

 

Fint va?

 

Även om det inte är fyra generationer, så ville Seth ta ett grabbkort, men med Tess också. Mycket viktigt att hon var med, trots att hon inte är kille :)

På vår promenad till mormor och morfar mötte vi en larv på vägen. Det är sällan jag sett en så stor en. 

Stefans pekfinger och larven. Undrar vad den blir när den blir stor...

Vi (läs Stefan) fixade undan den från vägen, så den inte skulle bli påkörd. 

 

Nu i kväll fixade Stefan och jag (och Seth hjälpte också till) trerätters till mamma och pappa. Jo, vi åt också förstås... Mmmm det var gott. 

Det gottigaste var efterrätten som var bär med vit choklad i ugn och så glass till det. Smask!
 
Avslutar med en bild på Tess när Seth busar med henne. Han kan få henne på bra humör när som helst.
 

 

Ha det så gott!!

Tack för att du tittar in hos mig! 

Kram

 

 


Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, vilka fina bilder er vän tog på er familj! Kram

Svar: Tack helena!!! Kram
Maria

2013-08-01 @ 15:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0