Minivättern, frukostdate och naturligtvis prinsessbröllop

Hej hej igen.
 
Igår var det så dags för den efterlängtade Minivättern. Som Seth längtat efter detta. 

Dagen började dock som vanligt: 
:) Kärlek.
 
På eftermiddagen satte vi oss i bilen och for iväg till Motala där vi mötte upp mormor, morfar, kusiner och deras föräldrar. Det var inte helt enkelt att hitta parkeringsplats kan jag säga och Tess gallskrek och jag blev stressad. Men det gick bra och vi hann i tid :). 
 
Åsa hade fixat ihop "team Kindevåg" tröjor. Även till Molly och Tess, som är för små för att cykla än. Jättekul och gulligt tycker jag. Det är en kompis till henne som sytt dem. 
 
Molly på pappas axlar. Då har man koll på allt som händer (och föräldrarna har koll på henne ;)).
 
Tess hängde på min mage, som vanligt och sov mest hela tiden. Smidigt. 
 
Mamma (mormor) hade sytt lite kläder till Tess också och bla denna ursöta mössa. 
 
Tjejerna, som är sex år i år, åkte först. En sträcka på 1300 meter. Efter lite picknick så var det så killarnas tur. En sträcka på 2000 meter fick de cykla och de hade ett saftstopp mitt i. 
 
Seth var laddad och lite nervös. 
 
Team Kindevåg :) Grabbarna som blir åtta år i år. 
 
Alla fick säga sina namn innan de startade och här berättar Seth vad han heter. Hon som intervjuade barnen kommenterade också tröjorna - förstås - och Seth berättade att de är kusiner. 
 
Lovisa är en riktig paparazzi och instagrammare :). Telefonen är inte långt ifrån någon gång hehe. (Som jag är också...)
 
Klassiker.
 
Här kommer Seth trampandes in i mål.
 
Sedan fick de saft, banan och bulle. Efter det togs kort och alla barn fick varsin löpsedel med sin bild på. Kul tycker jag. Får visa den en annan dag. De fick även varsin medalj och keps. 
 
Vi lyckades få alla sju kusinerna på ett och samma kort. Inte dåligt det inte. Som Lovisa skrev i sin blogg... Det borde vi få medalj för. Ha ha. 
 
 
Yey, vi klarade det!
 
Seth är så rolig... När vi var där i Motala så sa han till mig: "Mamma, vet du hur coola killar gör? De kör fram till tjejer och så säger de: Hej snygging!" Hihi. Han vet hur man gör han :). Min lilla grabb, som börjar bli stor. 
 
Idag hade Lovisa och jag en fruskostdate på Fröken Brogrens Veranda. Den bokade vi för över en månad sedan. Ja, det går åt om man ska kunna träffas utan barnen så att båda våra män är hemma samtidigt... Oh vad mysigt det var. Men det var liiiiite jobbigt att åka ifrån Tess i några timmar. Det har ju inte hänt förut. Men vad gott det var att fylla på batterierna med en så go vän och svägerska!
 
 
Ja, detta blir lite rörigt, men jag skriver efter den ordning mina bilder är tagna i telefon och kamera :). 
 
Seth hade med sig en kudde hem från Hannadagen i tisdags. Den ska nu pryda vår soffa tycker han, så det får den göra nu. :)
 
 
Seth gillar att busa med Tess och det roliga är att hon skrattar och ler åt honom varje gång.
 
Så har vi ju också tittat på prinsessbröllopet nu.
 
Stefan och Tess laddar för bröllopet... ehm nä inte särskilt mycket. Det är mest jag som är intresserad...
 
Men Tess har hållit mig sällskap hela bröllopet och Stefan är iaf i samma rum och sätter upp lite tavlor.
 
Vår vackra prinsessa!
 
Nu kommer snsart ett par vänner och äter tacos med oss, så nu måste jag sluta... 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0