Here we go again - öron

Jo ,men ska vi köra lite öroninflammation på andra örat då? Jaaaaa det gör vi!!! Hurra!! 
(Känner du sarkasmen drypa?)

Tess var i stort sett feberfri igår men hade lite feber mitt på dagen, så hon fick va hemma idag för att ha en feberfri dag hemma innan förskolan igen. Hon vaknade feberfri idag och det var ju bra.

Efter middagsluren hade hon dock feber igen och grät, tog sig för höger öra och grät "aj". I torsdags var det vänster öra som gjorde ont. 
Men nu verkar det som att hon har ont i båda öronen när man tar på dem. Det får bli vårdcentralen igen imorrn. Yey!! Stackars barn som återigen blir iproppad Ipren och alvedon. 

Jag undrar hur länge man orkar att inte få sova ordentligt och ha en hög belastning i övriga livet... 

Tess har för övrigt lekt mycket med sin dockvagn pappa gjorde till hennes ettårsdag. Denna gång har hon varit mer i den än vad dockan varit. :)


Hon behöver verkligen bada, men det vågar vi inte förrän öroninflammationen är borta...

När jag tog en tur till vår närbutik in the hood, såg jag ett härligt fönster där man verkligen går all in med det här med advent:
Två ljusstakar och en stjärna i samma fönster. Helt underbart!!! 

Jag hoppas du haft en bra dag!!!
Stor kram'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0