Date night

Oh, vilken härlig dag!!! 

Den började med en date med Lovisa på Fröken Brogrens Veranda! Älskar det stället och mitt sällskap!!
Oh vad härligt med egentid en stund med fina svägerskan! 

Efter en go stund med henne gjorde jag lite ärenden på stan. Det var inte helt lätt att ta sig fram för det var avstängt här och där pga ett härligt jippo, eller vad man ska kalla det,som hette Örebro Race Day. Där var bl.a. Marcus någonting, som kör F1 bland eliten och som alltså är härifrån, med och körde på Rudbecksgatan. Coolt!! 
Jag hittade till slut en väg till Biblioteket, där jag kunde rösta. Skönt att ha gjort det, för imorrn är vi borta hela dagen. 

Efter att ha varit hemma en stund drog vi iväg till Mosås för Marcus och Lovisa skulle va barnvakt. Underbart!!
För första gången sedan Tess föddes hade vi egentid Stefan och jag. 


Så vi drog till Texas Longhorn och åt god mat!
Han har roligt åt att jag alltid ska ta kort på allt, så han tog kort på mig, som you kort 😊.
Mm...



Så härligt att kunna sitta ner och prata... Att kunna avsluta meningar och tankegångar utan att bli avbrutna. Att ha fullt fokus på varandra! Att kunna prata drömmar, skratta så tårarna rinner och bara ha det gott i ett par timmar.
Så tacksam!
Efter maten gick vi till Soleo och satte oss ute!! i värmen och drack kaffe.





Så skön kväll!!! 

Fick en bild från Lovisa, som vet att jag mår bra av att få lite rapport hemifrån ;):

Nöjd tjej! 
Det gick jättebra i Mosås och hon var nöjd hela tiden. Skönt!!! Du som hängt här ett tag vet ju att hon varit skeptisk mot folk och vara velat va hos mig och gråtit så fort någon annan försökt ha henne, men det har förändrats under sommaren och det är så skönt!!! 

Vi åkte tillbaka och hämtade två nöjda barn, lite mer avslappnade och glada än på länge (vi alltså).

Jag är otroligt tacksam för denna dag!! 

Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt med tid på tu man hand. Det behövs ibland!

Svar: Verkligen!!
Maria

2014-09-13 @ 22:05:17
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: cecilia

Så härligt att ni har fått lite tid för er själva, även om tiden med barnen är underbar så tro jag att vuxentid är viktigt för förhållandet och speciellt om vardagen är lite tuff där utöver.
Själv fick jag flera timmar själv hemma till att göra kort då Mattias tog med Filip till svärmor, det var jätteskönt och lite blev gjort även om jag inte hann färdigt.
Hoppas att ni får en härlig dag imorgon! Kramar

Svar: Verkligen jätteviktigt med egentid själv och egentid tillsammans som vuxna!!!
Ha det så bra.
Maria

2014-09-13 @ 22:58:01
URL: http://katzja.blogg.se
Postat av: Mummen

Det var er väl unnat med lite egentid, det behöver ni verkligen.
Skönt att det gick bra med Tesskickan.
Hoppas ni haft en bra dag i dag söndag.
Kram.

Svar: Tack!! ❤️❤️
Maria

2014-09-14 @ 17:53:11
URL: http://mummen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0