Dop, vän och Speedway

Jamen, nu blir det ett sånt där långt inlägg igen, men jag har så många fina kort att visa... :)
 
Imorse började vi morgonen med god frukost. Vi har börjat att ha "helgflingor", lite godare flingor i youghurten helt enkelt, men som man bara får äta på helgen. Det blir lite lyxigare och mysigare så...
 
Efter frukosten åkte vi ut till Hjälmargården, där en nyvunnen kompis till oss, döptes. Det var första dopet för Connect Church Örebro :). Helt ljuvligt!! Han är go och så fin, Jeremi! En äkta, genomgo kille!! (Som valde att döpa sig utomhus 26/9!!!!!) Det var dock helt fantastiskt väder! Varmt och skönt för oss som höll oss på stranden ;).
 
På väg mot stranden!
 
Vad vackert det är nu!!!
 
Jeremi!
 
 
Tess drog runt på stranden och myste :).
 
Jag tar kort på Elias, som tar kort på mig :)
 
Seth trivdes också :).
 
Kevin var den som döpte Jeremi!
 
Jeremis familj och vänner. 
 
Ut i det kalla vattnet...
 
 
 
WOW!!

Det var en riktigt stark och härlig stund!! Efteråt bjöds det på bullar, kaffe och dricka. Smaskens!! De andra drog vidare till Svampen och åt lunch där, men vi fick åka hem, eftersom mina grabbar skulle iväg till Stockholm. Mer om det snart, men nu lite bilder på mina fina barn:
 
Inge lätt att få dem att titta åt samma håll... Särskilt inte Tess. Seth har lättare att ta instruktioner :).
 
Ebba ville vara med också :). Goa Ebba!
 
Polarna Tess och Ebba. När Tess såg att Ebba kom, blev hon så glad att hon sprang mot henne. Oh vad gosiga de är de där två!!
Seth ville också vara med :). 
 
 
Det seglade förbi massa båtar när vi fikade. Det ser så härligt ut!
 
Seth räknade båtarna :).
 
Haha, det blev många bilder på de här tre sköningarna! 
 
Glad och nöjd, på väg hem!
 
Jag fixade lunch och Stefan åkte och tankade och fixade bilen, inför Stockholmsturen. När han kom hem igen hade han med sig min absoluta favoritblomma:
Röd, stor ros!!! Oh, vad den är vacker och doftar gott!! Min man han kan han!!!
 
De for iväg till Stockholm efter lunchen för att gå på GP på/i Friends Arena! Gissa lyckan när Seth för några veckor sedan fick veta att de skulle på detta. Han har pratat i flera år om att han vill gå på GP när det är i Sverige!! Och nu fick vi till det :). Roligt för dem!!!
 
När de åkt kom Emmelie och Milio och hälsade på en stund. Så mysigt!!
 
Jag är glad och tacksam för en sån där givande och go eftermiddag med en otroligt härlig vän!!
 
När de åkte hem var det dags för middag.
Mamman med den enorma fantasin gjorde köttbullar och mackaroner. Tess kommentar till det var: "Jaaa, jag ÄLSKAJ köttbullaj och mackajonej!" Vilken tur för mig :). 
 
Du kanske undrar varför hon har ett stort plåster mitt på pannan... Jo, igår kväll hade vi fredagsmys med grannarna. Hon slog sig när hon tvättade händerna efter middagen. Jag var inte med så jag vet inte exakt vad som hände, men hon slog i pannan och fram växte en stor, blå bula i väldans fart. Hon ville naturligtvis ha ett plåster och eftersom plåster även hjälper mot smärta på tvååringar, så fick hon ett plåster av Alexandra. Det har fått sitta på hela dagen, eftersom det varit viktigt för henne. 
 
Killarna skickar bilder och sms hela tiden till mig :). Haha, de vet hur jag vill ha det. Då känns det som att man är med lite. De fick vara inne i depån innan matchen började. Vilken lycka! 
 
Här är Seth med Tai Woffinden! Stolt. 
 
Han fick även träffa flera av förarna, men det har jag inte kort på. 
Det sjuka är att jag, som ALDRIG tittar på Speedway på TV, sitter nu och tittar - bara för att de är där :). Haha. Knäppt på något sätt!
 
Nähä, nu ska jag nog sluta detta enormt långa inlägg! 
Jag sammanfattar en på många sätt fantastisk dag!! 
Hoppas du har en skön helg!!
 
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Klart gullet ska ha plåster när hon skadar sig hos tant Alex 😉

Svar: Hihi absolut!!!
Maria

2015-09-26 @ 22:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0