Let's go to akuten igen.

Iof är det en månad sedan vi var på akuten sist... Och jag är galet tacksam för vår vård!! 
När Tess somnade kl 19 hade hon 38 i Temp. Ingen fara alltså. Hon hostade en del och pratade i sömnen. Jag kände att något inte stämmer och mycket riktigt så var hon jättevarm. Kl 22 kräktes hon av hosta och feber. 40.1 var tempen uppe i då. Hostan blev bara värre och värre och hennes medicin hjälpte inte. Jag känner ju igen detta nu och förstod att vi behövde åka in, eftersom hon får andningsbesvär när hon mår såhär. Så jag ringde 1177 och hon hörde ju hur Tess lät och tyckte vi skulle åka in. 
Stefan är dock i Skåne och Seth har skola imorrn, så jag var inte så sugen på att ta med honom. Alex hörde av sig tidigare under kvällen och erbjöd hjälp när hon förstod att Tess var dålig. Så jag frågade henne och hon kom in och var hos Seth! Fantastiska människa!!
Kl 23:30 var vi inne på akuten.

Inte piggast i stan.

Gofia. 
Trots att hon inte kunde prata utan att hosta, så pratade hon med sköterskorna vi träffade och jag fick höra hur pigg och glad hon är. Haha ja, sådär blir hon ju så pigg och social, men hemma var hon bra opigg kan man säga...
Vi fick träffa en jättebra läkare (som tog Tess i hand och hon tog honom i hand och sa "Tess". Hihi duktig tös!) vid 01:30. Tess och jag hade med paddan och tittade på Beemovie under väntan, eftersom Tess helt enkelt inte somnade. Som sagt: jättebra läkare på alla sätt!! Sen fick Tess mediciner och sen fick vi åka hem. Men se det gick inte. För Tess ville ut i lekrummet! 
Vi gick dit och tittade sen sa jag till att vi måste hem och sova och så fick det bli.

Det är bara det att nu är vi hemma, men sover inte, eftersom hostan fortsätter. Nä, den har lugnat sig en del, men inte helt. Nu har vi bäddat åt oss i soffan så vi sitter upp. Skönt att kunna vara hemma imorrn (eller idag om man ska vara petig)😊.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0