Bildkavalkad Koster (Världens längsta inlägg)

Hejsan! 

Ikväll kom vi fram till mamma och pappa i Kisa efter många timmar i bilen. 
Så nu har jag wi-fi och tänkte ladda upp bilder från vår vecka på fantastiska Koster. Några bilder har redan visats, men det bjuder jag på 😉.

Vi började resan på tisdag morgon från Örebro och strax efter 16 gick färjan ut till Koster. Eftersom jag lätt blir sjösjuk satt jag ute på färjan. Skönt det också!

Hej då Strömstad. 


Vi blev hämtade av Pontus och åt middag med familjen Öberg innan vi åkte till den lägenhet i Elimkapellet som vi lånade. 

På onsdagen jobbade Pontus och Hanna så vi gick ner till en strand i närheten av kapellet och hängde där. Riktigt skönt för oss, men mörka moln runtomkring.

Vi såg blåmaneter, som bränns rejält så vi badade inte mer än fötterna... Vackra, men farliga djur. 


Till lunch åt vi tacos utanför kyrkan. Gott!!

När de andra slutar jobbet åkte vinit till Ursholmen och grillade korv och badade.

Ljuvligt!


När vi ätit tacos fick vi den galna idén att sova ute på ett berg för att kolla in solnedgången och soluppgången. Sagt och gjort. Vi lånade liggunderlag och sovsäckar och bar upp på berget.
Vilken kväll!!!! 
Så vackert och härligt!!

Solen gick ned 22:25 och efter det kröp vi ner i våra sovsäckar. Tyvärr invaderades vi av mygg. Så sjukt mycket mygg. Det var rätt vindstilla då de trivdes bra hos oss. Det gjorde det svårt att somna. Tess somnade först och sov några timmar. Seth sov nog en timma och stefan och jag ingenting. Men det var det värt! För fy så otroligt härligt och vackert det var!!

Vid 4 tiden kom soluppgången. Vackert det också!

Då väckte vi barnen, packade ihop grejerna och gick hem och sov några timmar till. 


När vi vaknat till gick vi till en annan strand och hängde där.

Så härligt!

På fredagen fiskade Pontus, Stefan, Seth, Norah och Victor makrill. Tess, Hanna och jag tog det lugnt hemma. Till lunch blev det grillad makrill.

Just det, den här skylten gick vi förbi. Hihi.

Framåt kvällen åkte vi till restaurangen Steandkanten och åt.

Gott och härligt! Sen fredagsmyste vi och tittade på Sing.

På fredagseftermiddagen åkte även Pontus och Stefan ut i båten och la i några grejer som man fiskar krabbor i. 


På lördagen åkte vi till Ramsö och hade det helt ljuvligt!

Skriv inläggstext 

På väg hem tog vi upp krabborna. Det blev många så de små kastades i igen.


Trutarna var där och ville få resterna av makrillen som var betet till kräftorna. (Ja, jag vet att det heter något annat än bete osv, men jag kommer inte ihåg). 

Sen åt vi (inte Tess och jag) krabbklorna. 


På söndagen hade vi gudstjänst i kapellet. Riktigt härligt!
Jag sjöng och Stefan predikade.

En groupie innan gudstjänsten började 😊.

På Koster tar man sig på olika sätt till kyrkan. 😊. Traktor, flakmoppe, cykel eller med benen.

Love it!!!


Idag, måndag, städade vi och packade ihop och åkte vidare till Kisa och mamma och pappa, där vi alltså är nu. 

Vi är otroligt tacksamma och glada för denna vecka då vi hunnit umgås som familj och med våra goa fina vänner!! 

Tacksam bortom ord!!!

Tack för att du orkade dej igenom hela inlägget 🙈 Det blev lååååångt...

Stor kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0