En hel del

Det har hänt lite sedan jag senast skrev något här. Så här kommer massor bilder :)
 
I söndags hade vi konfa för Seth. Han har gått i Citykyrkans konfirmation och de hade avslutning den 24/11. 
 
Fina Seth. 
 
Vi hade en fest med jobbet härom fredagen. En fest med discotema. 
Så här är jag med fina Ida-Stina och Maria. Underbara jobbarkompisar :)
 
Vi har träffat härliga vännerna Karlssons.
 
Tess har haft med sig vänner hem och i och med att det regnat typ hela november och varit mörkt hela november (ingen sol alls) så har det varit stora vattenpölar på vår väg hem. Roligt förstås :) 
 
MEN i morse hade det snöat. Spöregnet hade gått över till snö! Jippi!!
Den stora vattenpölen hade förvandlats till slush. 
 
 
Så härligt!!

Kl 9 var det adventsgudstjänst i Nikolaikyrkan med fklass-6 an i Tess och Seths skola. Så jag gav mig av dit för att vara med. SÅ VACKERT Örebro var idag. Sol, snö och klart väder. Jag blev så lycklig!!
 
 
 
 
 
Barnen sjöng klassvis och det är alltid helt underbart mysigt. 
 
 
 
 
 
Vårt fina slott. 
 
När jag kom tillbaka till jobbet hade Ida-Stina bjudit på fika, då det var henne sista dag hos oss. Så sorgligt. Hon har haft ett graviditetsvick så vi visste ju att denna dag skulle komma, men fy vad sorgligt och trist. Vi har delat rum i ett år och vi trivs sjukt bra ihop. Men som tur är bor vi nästan grannar :). Hon hade skrivit en liten lapp till var och en av oss. Så fint!
 
Tess hade med sig en kompis med sig hem idag med och äntligen har snöhögen kommit till parkeringen som vi går förbi varje dag. 
Lycka!! 
 
Fina barnen! 
 
Vi har förstås hunnit med mer än detta. Träffat vänner, varit på connect osv. 
Stefan jobbar dock konstant denna vecka, som är sk "Black week" och idag är det Black friday så idag vet jag inte när han kommer hem. 
 
Har jag sagt förresten att Stefan bara kommer jobba på Media Markt en vecka till? Han sa upp sig i september och kommer börja på ett nytt jobb i januari Det tror jag blir bra. Han kommer jobba mån-fre och typ kontorstider. Det blir helt nytt för oss. Härligt! Vi hoppas på att det blir perfekt för honom!
 
Hoppas du får en fin första adventhelg. 
Kram kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0