Lussebandyn och Idol

Ja, nu sitter jag här och tittar på idolfinalen. Stefan är på lussebandyn och jobbar och jobbar. Vi har inte ens hunnit prata med varandra idag... Det har varit lite strul och dansarna som skulle öppna alltihop satt fast i snön någonstans, hoppas de kommit fram.



Här är en bild på Stefan och Andreas Larsson, som är konfrensier - eller hur det nu stavas - varje år på lussebandyn.


Jag har ju varit i Västerås tre dagar denna vecka och varje dag har det snöat galet mycket och det är verkligen inte roligt att köra bil när det  snöar mycket. Vår Audi, som vi kallar "Doris" är inte att lita på. Det gick bra på de stora vägarna, men när jag kom hem till Avesta och hamnade på en väg som var helt täckt med snö så sladdade jag hela tiden, trots att jag bara körde i 30. Knäppt! Jag åkte och hämtade Seth hos hans dagmamma Berit och åkte direkt till Tackerudhs och åt Tacos och hade fredagsmys med godis. Det var mysigt. Egentligen skulle Sofia och Jesper ha kommit redan idag, men de kommer imorgon istället, så det blev snabbt bestämt att vi skulle åka till Tackerudhs. Seth var så trött så han bara grät när vi kom hem strax efter 19 och det var ju inte så konstigt efter att ha varit 8-17 hos Berit och sedan åka direkt bort. Han somnade som en stock när han la sig i sängen. Han är ju förstås inte så länge hos Berig normalt sett, utan det var ju för att jag var på utbildning och Stefan har Lussebandyn.

Imorgon blir det härligt GODISBAK med Egerlids och på söndag ska Sofia och jag sjunga ihop på gudstjänsten. Så kul! Vi har inte sjungit ihop på länge nu. När vi båda bodde i Örebro så sjöng vi ju ihop ibland, men nu när vi bor här och de i Uppsala så blir det ju inte så ofta, så det blir riktigt kul nu på söndag! Måste bara göra en liten passus om vad de gör. Jesper är Flygledare. Hur coolt är inte det. Han är skärpt han. Sofia läser till Psykolog och det tycker jag är coolt!!! Också en mycket skärpt person.

Heja Kevin, eller Alice, eller Kevin, eller Alice... hm... kan inte bestämma mig... Jag tror dock att det blir Kevin som vinner.

Ha en skön kväll!!!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0