Körövning

Ja, idag har jag varit hemma och legat sjuk. Jag har spenderat dagen i soffan och varit helt slut. På måndagar är ju Stefan och Seth hemma också, så det blev inte så lugnt som man kanske behöver när man är dålig. Seth pratar och pratar och pratar och pratar och pratar. =) Han är världens härligaste, men när man är dålig är det skönt när det är tyst ibland. Jag undrar hur det kommer sig att han pratar så mycket, med två så tysta och blyga föräldrar (ha ha ha ha ha ha ha). Det har gått bra, men det var skönt när de åkte och handlade en stund och när han sov en stund på eftermiddagen. När Stefan är sjuk så kan han ligga ifred nästan en hel dag, men Seth är lite för mammig för att låta mig vara ifred. Det ska bli skönt imorgon när han är hos sin dagmamma och Stefan är på jobbet, så att jag får ligga i min ensamhet och vila!

Men körövningen då? Jo, jag hade inte så mycket val än att åka på den, eftersom jag är ensam ledare... men jag stoppade i mig ipren, hoppade in i duschen och sminkade mig - efteråt alltså - och bad en bön att det skulle gå bra. Och bra gick det. Jag var riktigt trött, men jag fick energi från sångarna! Vi övade in två sånger till ikväll så nu har vi fem adventssånger som låter riktigt riktigt bra. Jag skrev ju förut att det bara var kvinnor med i kören. Det är inte helt sant, kom jag på sen... Pianisten är ju kille... jag glömde bort honom. SORRY. Ikväll kom det dessutom EN man som är jätteduktig. Han la tenorstämma på alla sånger utan att knappt behöva öva. Tänk att EN mansröst kan göra att sångerna låter fylligare. Det kommer bli jättesnyggt. Nästa måndag kommer några av ungdomarna och lägger komp på två av sångerna. Jag mår verkligen bra av att få hålla på med kör och sång! Det är så roligt och det låter så bra. Det som är riktigt kul att det är både unga och lite äldre med i kören. Vi är nog mellan 10 år - 60 år. KUL!!!

När jag kom hem slappnade jag av och blev helt slut igen! Nu ligger jag i soffan igen och är jätte jätte trött och illamående. Jag hoppas jag kan hålla mig vaken så att jag kan titta på CSI, för det är en riktigt bra serie och spännande just nu. En av CSI teknikerna blev skjuten förra gången och idag får vi veta om han överlever...
Stefan tittar just nu på fotbollsgalan, så jag håller ett öga på det också. Det har gått knappt en timma och Almenäs har bytt klänning tre gånger redan. Alsing har inte bytt kostym en enda gång... Varför är det så? Varför är inte mannens kläder lika viktiga? Ja, detta kan man ju fördjupa sig i, men jag orkar inte nu...

Ja, just det. Jag glömde berätta att Stefan och Seth handlade kattmat idag. Vi ger tydligen för mycket mat till honom, för han har blivit riktigt tjock. Vi ger honom bara torrfoder, men kanske lite för mycket...för tjock har han blivit! Tjockekatten!

      
tjockekatten och vår härliga pratkvarn....                       

 
tjockekatten i päronträdet

Sov så gott!
Kramar Mia

KRAM

Kommentarer
Postat av: [email protected]

en riktig man bryr sig om fotboll jag kolla oxå galan ifred förutom när allis ville se håkan i 30sek, märkte aldrig att hon bytte kläder men helt ok uriningen var det! just att pele tacka gud flera ggr. detta är min första komentar någonsin,(påenbloggalltså) kram Qlaz

2008-11-18 @ 00:31:24
Postat av: Åsa Thörner

Ville egentligen bara säga att det var kul att läsa din blogg och höra lite om ert liv nu för tiden. Kolla gärna en av mina sidor www.manomade.se

Krama familjen från mig!

2008-11-18 @ 08:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0