Min mormor och morfar

Jag måste bara göra ett litet inlägg om min mormor och morfar.
De bor i ett fint hus på landet, en mil från Kisa, där jag växte upp. Jag och mina syskon var dagbarn hos dem och det var toppen. Jag spenderade många helger där när jag var barn. Vi firade altid jul hemma hos dem och det var så mysigt. Inte konstigt att jag älskar jul! Jag har ju bara underbara minnen från jul hos dem. Numera är vi så många, så nu är vi hemma hos mamma och pappa istället, men mormor och morfar kommer ju dit också så vi fortsätter att fira ihop.

Min mormor och morfar är så coola. De är 82 och 85 år och bor i sitt hus på landet. De har bredband och mormor kollar in bloggar och annat på nätet. Coolt va?! Numera har de också en platt tv i sitt vardagsrum. De hänger med i utvecklingen!

     
Här är deras hus               detta är utsikten från deras trädgård.
                                           på bilden min mamma och Seth.



Här är Seth i deras trädgård 2007.


Jag kan nog aldrig beskriva vad mormor och morfar har betytt för mig. Jag är så tacksam för att de finns i mitt liv!

Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ja, visst är dom supercoola, Britta och Elias! Dom är mer kunniga på datorn och tekniken än en ennan ;o) Tycker så mycket om dom och ser dom faktiskt lite som "min" mormor och morfar också. Har ju aldrig haft någon morfar och mormor har ju varit död ganska länge, så om det är okej med dig, Marcus och Åsa så "lånar" jag dom lite ;o) Kram Lovisa

2008-11-18 @ 13:29:30
Postat av: Therese Söderlund

De va inte dåligt!! Vilken fin blogg du har!! VAD KUL!! Denna ska följas flitigt.. =)



ÄLSKAR DEJ å SAKNAR DEJ!!



PUSS

2008-11-18 @ 17:05:17
URL: http://pyretsparon.blogg.se/
Postat av: gammelmormor i mobyt

vi tackar så mycket att ni fortfarande är våra underbara älskvärda barnbarn.vi älskar er kram mormor och morfar

2008-11-18 @ 19:38:34
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0