Snart Advent!!

På söndag är det första advent!!! I LOVE IT! På fredag kommer jag tända alla ljusstakar och stjärnor och sånt. Stefan vill helst att man väntar till söndagen, då det verkligen är advent, men jag har fått dispans... Inga tomtar är tillåtna, men jag får pynta med änglar och stjärnor och ljus, så det gör jag.  Det låter som att Stefan är värsta Despoten, men det är han ju förstås inte, men vi får kompromissa lite om pyntet.
Ikväll hade vi sista övningen med adventskören. Det är så roligt och det låter sååååå bra!!! KUL!

Idag när jag åkte hem från jobbet, ringde jag och sa att jag är på väg och Seth ropade att han ville prata med mig. Han sa: "Mamma, Lucas haj gjort illa tånen". Stefan berättade sen att Seths kompis Lucas har fått en fönsterbräda på stortån, så den har brutits/krossats. Stackars Lucas.

Nä, nu ska jag äta ett par smarriga smörgåsar, som Stefan har gjort iordning, och sedan ska jag titta på CSI. Om jag orkar se hela... Seth och jag vaknade 4:30 i morse och det börjar kännas nu...

Det är advent, det är advent, uti vårt hus nu ljusen tänts och ärans konung kommen är...

   

Ha en go kväll!!!!
Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: mum

Lycka till med adventsångerna.

Kram

2008-11-25 @ 20:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0