Blommor blommor blommor

Igår efter mötet kom Frida med oss hem och åt tacos. Seth var urlycklig och jag med. Jag gillar frida så mycket!! Vi tog oss en liten promenad/cykeltur efter maten. När vi var utanför Zara och Thomas så var några av deras barn ute på gatan och cyklade. De älskar också Frida. De hade mycket svårt att förstå att hon var ute och gick med Seth och mig... Kul med barn och deras funderingar! (Kolla Fridas snygga skor. Jag hade liknande för ca 15 år sen. Kul att modet verkligen kommer tillbaka!)


Frida och Seth

Idag efter jobbet åkte jag och Seth och köpte blommor till våra utekrukor. Jag tycker så mycket om blommor och rabatter, men är inte lika förtjust i att sköta om dem. I vår trädgård finns inga rabatter. Jag har en plan att göra iordning en snygg plätt med ett japanskt träd och sten och örter och blommor på framsidan, men har helt enkelt inte råd i år, eftersom vi ska lägga om vårt tak... Hoppas på att det blir nästa år istället.
Ja, ja, Seth och jag åkte iväg och köpte lite blommor så att vi får lite fint i trädgården iaf. Stefan höll på och grejade i källaren samtidigt som vi var ute och planterade våra blommor. Vi gick ner en stund till honom och tog en paus i planterandet. Jag stog och kollade på Stefan när Seth plötsligt sa glatt: "Titta de passar", när jag vände mig om möttes jag av denna syn:

Ha ha, liten skrutt!

Innan Seth skulle somna tog vi en kvällspomenad/cykeltur för att plocka lite vitsippor. Tyvärr gör ju inte kort verkligheten rättvisa, men kolla alla vitsippor och vad björkarna har börjat knoppa... UNDERBART!!


Vår lilla älskling


Han ville vara med på kortet med några av mina "krukor".


Detta är en zink-kanna och en stor kittel, som vi tog från svärmors sommarställe förra året. Fina tycker jag.


Vi tog även lite tegelrör därifrån och jag härmar svärmor som har planterat grejer i dem. Tyvärr är inte blommorna så fina ännu. Funderar på att plantera om dem och sätta lite örter istället....


Det kommer bli fler såna här små arrangemang i trädgården...
Uppdatering kommer.

Nä, nu ska jag kolla på CSI, gillar ju detta program riktigt mycket!

Blessings

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad fint du gjort med blommorna =)Fyndigt att använda gammla tegelrör! Jag är tyvärr inget piggare, har faktiskt blivit sämre... (= Febern ligger på 39 grader nu och halsen värker!! Jag får se om det blir någon tenta på torsdag....har legat i sängen hela dagen och inte ens orkat titta på tv! Ja, jag....jag blir väl bättre....kram kram Lina

2009-04-27 @ 21:19:52
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Lina

Vad fint du gjort med blommorna och vad fyndigt att använda tegelrör =)Här hemma är det sämre, febern ligger på 39 grader och halsen värker som bara den. Får se hur det blir med tentan...har ju varit superstressad ändå över den och nu hinner jag inte läsa alls. Har bara legat i sängen hela dagen, orkar inte ens kolla på tv. Ja, ja...det blir väl bättre...kram Lina

2009-04-27 @ 21:25:51
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Frida

ah baby! du är väl för söt. tkr om hela familjen kindevåg väääädligtväääldigt mkt jag med! Hahah älsakar bilden på stövelseth. en riktig tok-.hagga det där ;)

2009-04-27 @ 22:21:58
Postat av: Lovisa

Åh vilka fina blomster arrangemang :o) Nu blev jag sugen på att ta tag i våra krukor och blommor. Tyvärr så kostar ju allting pengar...jag har hur många idéer som helst som skiter sig bara för att vi inte har pengar... Jaja, sånt är livet. Och det är ju faktiskt inte heeeela livet heller om vi inte har en massa fina blommor ute på trappen och i trädgården men visst vore det trevligt ;o) Sköt om er och ha en bra dag! KRam Lovisa

2009-04-28 @ 09:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0